شنبه ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 171264

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با توجه به بالا بودن آمار موالید در شهرستان سراوان و احتمال خطر برای سلامتی زنان، افزود: زایمان‌های بیش از 10 تا 12 مورد دلیلی برای افزایش آمار مرگ مادران و نوزادان است، بالا بودن تعداد زایمان‌ها برای یک زن، طول عمر او را نیز کاهش می‌دهد بنابراین لازم است تا مراقبت کنند.

توصیه وزیر بهداشت به زنان سراوان

سلامت نیوز:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با توجه به بالا بودن آمار موالید در شهرستان سراوان و احتمال خطر برای سلامتی زنان، افزود: زایمان‌های بیش از 10 تا 12 مورد دلیلی برای افزایش آمار مرگ مادران و نوزادان است، بالا بودن تعداد زایمان‌ها برای یک زن، طول عمر او را نیز کاهش می‌دهد بنابراین لازم است تا مراقبت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه روز پایانی سفر سه روزه خود به استان سیستان و بلوچستان و در شهرستان سراوان در جمع خبرنگاران، با بیان این مطلب، افزود: اقدامات بسیار خوبی توسط آموزش و پرورش و همچنین توسعه آموزش پزشکی در استان سیستان و بلوچستان صورت گرفته که لازم است بیش از گذشته گسترش یابد.

وی تصریح کرد: روحانیون در نقاط مختلف نیز می‌توانند افراد را به آموختن و سواد آموزی تشویق کنند چرا که می‌تواند به ارتقای بهداشت عمومی و کاهش بیماری‌ها کمک کند البته باید تعداد تخت‌های بیمارستانی افزایش پیدا کند و تجهیزات و همچنین نیروی انسانی متخصص بومی، تأمین شود.

وزیر بهداشت افزود: امید است تا افراد بومی بیش از امروز به دنبال گرفتن تخصص و فوق تخصص بروند چرا که ماندگاری آنها در استان سیستان و بلوچستان بسیار بیشتر از افراد غیر بومی است.دکتر هاشمی عنوان کرد: آینده روشنی برای این استان از نظر تأمین نیروی انسانی بومی می‌بینم اما مسئولان استانی و محلی و مردم نیز باید به همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان، ایرانشهر و زابل کمک کنند.

دکتر هاشمی همچنین با توجه به بالا بودن آمار موالید در شهرستان سراوان و احتمال خطر برای سلامتی زنان، افزود: زایمان‌های بیش از 10 تا 12 مورد دلیلی برای افزایش آمار مرگ مادران و نوزادان است، بالا بودن تعداد زایمان‌ها برای یک زن، طول عمر او را نیز کاهش می‌دهد بنابراین لازم است تا مراقبت کنند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha