سلامت نیوز: رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: آنچه در پیشگیری از آنفولانزا موثر است شستن مداوم دست‌ها بوده و استفاده از ماسک نقش کمتری در پیشگیری و انتقال ویروس این بیماری دارد.

رحیم رئوفی در جمع خبرنگاران گفت: هر سال در فصل پاییز و زمستان اپیدمی آنفولانزا در تمام دنیا رخ می دهد که با رعایت توصیه های بهداشتی می توان از ابتلا به آن پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه آنفولانزا از دسته بیماری سرماخوردگی است که ابتلا به آن در فصل زمستان طبیعی بوده و در همه جا اتفاق می افتد، افزود: هر سال تراکم بیماران در دو فصل پاییز و زمستان وجود دارد که یک اتفاق معمول است و هیچ نگرانی از بابت شیوع این بیماری وجود ندارد.

وی ضمن توصیه به شهروندان در رعایت نکات بهداشتی، بر شستن دست‌ها به جای زدن ماسک در پیشگیری از آنفولانزا تاکید کرد.

وی با بیان اینکه ماسک نقشی در انتقال و جلوگیری از انتقال ویروس ندارد، خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک در پیشگیری و انتقال ویروس آنفولانزا نقش کمتری دارد؛ گرچه رعایت آن در موارد خاص توصیه می شود.

 رئوفی، به انتقال ویروس آنفولانزا از طریق دست اشاره کرد و گفت: تماس دست با سطوح آلوده به قطرات تنفسی فرد مبتلا به ویروس آنفولانزا و انتقال آن از طریق چشم ها، بینی و دهان این ویروس به انسان منتقل می شود که به آن انتقال قطره ای می گویند.

وی در عین حال مراجعه به پزشک برای درمان این بیماری را توصیه کرد و نوشیدن مداوم مایعات، استراحت کافی و رعایت فاصله یک و نیم متری با فرد بیمار را از راه های عدم مبتلاشدن به بیماری آنفولانزا دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم ضمن توصیه به افراد بیمار در شستن مرتب دست ها با آب و صابون گفت: این بیماری از طریق پوست سالم نفوذ پیدا نمی کند.

وی شستن دست ها را در رأس احتیاطات قطره ای دانست و تصریح کرد: مصرف خودسرانه هر گونه آنتی بیوتیک برای افراد بیمار به سرماخوردگی توصیه نمی شود چرا که این بیماری درمان حمایتی دارد که توسط پزشکان انجام می شود.  

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم تفاوت آنفولانزا با سرماخوردگی را در تشدید این بیماری عنوان کرد و گفت: سرماخوردگی شدید از دید پزشکان احتمال بروز آنفولانزا است که درمان خاص 5 روزه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha