مدیر عامل سازمان انتقال خون در جلسه‌ای با حضور مسئولان امور آموزشی، دانشگاه‌های علوم پزشکی سازمان وموسسه طب انتقال خون، گفت: آموزش‌های کاربردی سبب تجویز به موقع، به جا و مدیریت مصرف خون می‌شود.

سلامت نیوز: مدیر عامل سازمان انتقال خون در جلسه‌ای با حضور مسئولان امور آموزشی، دانشگاه‌های علوم پزشکی سازمان وموسسه طب انتقال خون، گفت: آموزش‌های کاربردی سبب تجویز به موقع، به جا و مدیریت مصرف خون می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، در این جلسه در خصوص گسترش رشته های تخصصی هماتولوژی و بانک خون و پرستاری انتقال خون و ایجاد دوره های آموزشی بالینی و کاربردی انتقال خون بحث و گفتگو شد.


بنا براین گزارش؛ علی اکبر پور فتح اله در این جلسه ضمن طرح مباحث آموزشی طب انتقال خون و نیاز کشور به برگزاری دوره های آموزشی این رشته، وجود آموزشهای کاربردی را سبب تجویز به موقع و به جا و مدیریت مصرف خون دانست.


وی تاکید کرد: استقرار کشوری هموویژلانس در بیمارستانهای کشور، نیاز به آگاهی کادر درمانی از طب انتقال خون دارد.


پور فتح اله افزود: با ابلاغ آیین نامه راهنمای مصرف خون و فرآورده های خونی به مراکز درمانی بسیاری از مشکلات مصرف بی رویه  خون حل خواهد شد.


وی  از استقرار نرم افزار بیمارستانی انتقال خون خبر داد و گفت:این نرم افزار سبب می شود چرخه انتقال خون بیمارستانی از رگ گیرنده تا دهنده به صورت متمرکز ثبت و پایش شود و این کار نقش مهمی در مدیریت مصرف خون دارد.


در ادامه این جلسه دکتر مهتاب مقصودلو ،قائم‌مقام و معاون آموزشی و پژوهشی موسسه عالی طب انتقال خون ضمن معرفی موسسه طب انتقال خون نکاتی در مورد بسته آموزشی و سرفصلهای آن در مورد آموزش کارشناسی ارشد پرستاری، پزشکان عمومی و متخصصان جراحی ذکر کرد.


حضور مشاور طب انتقال خون در بیمارستانها، اخذ دیپلم انتقال خون برای برخی متخصصان و گسترش باز آموزی کادر درمان از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بود.


باقر لاریجانی ،معاون آموزشی وزیر بهداشت نیز  در این جلسه  تاکید کرد:  رشته های پرستاری که گرایشهای آن با انتقال خون سرو کاردارد باید  مورد آموزش قرار گیرند و بررسی لازم صورت گیرد تا تداخل آموزشی پیش نیاید.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha