رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم اعمال ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه در زمینه تخصیص عوارض به کالاهای آسیب‌رسان سلامت و ایجاد محدودیت دسترسی به کالاهای آسیب‌رسان، در عین حال از پیگیری‌های مداوم این وزارتخانه جهت کاهش قیمت لبنیات و تخصیص یارانه به آن خبر داد.

سلامت نیوز:رییس مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با تاکید بر لزوم اعمال ماده 37 قانون برنامه پنجم توسعه در زمینه تخصیص عوارض به کالاهای آسیب‌رسان سلامت و ایجاد محدودیت دسترسی به کالاهای آسیب‌رسان، در عین حال از پیگیری‌های مداوم این وزارتخانه جهت کاهش قیمت لبنیات و تخصیص یارانه به آن خبر داد.


به گزار ش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر احمد کوشا  افزود: در بسیج ملی تغذیه، ما معمولا در زمینه حساس و آگاه سازی مردم کار می‌کنیم تا به این ترتیب مردم بدانند چه غذایی برایشان سالم است. اما باید گفت که این اقدامات به تنهایی کافی نیست و لازم است در کنار آن مداخلات دیگری نیز انجام شود.


وی با اشاره به قانون 37 برنامه پنجم توسعه که در رابطه با تخصیص عوارض به کالاهای آسیب رسان مثل سیگار، نوشابه ، چیپس، پفک و ... است، ادامه داد: مطابق این قانون، می‌توان با کمتر کردن عرضه، مواد غذایی ناسالم را کمتر در دسترس مردم قرار داد.


کوشا ادامه داد: قیمت مواد غذایی آسیب‌رسان باید طوری باشد که کسی نتواند آن را به صورت انبوه مصرف کند. آن وقت می‌توانیم امیدوار باشیم که در کنار آگاهی و نگرش مردم، مصرف این مواد آسیب‌رسان سلامت به حداقل ممکن کاهش یابد.


وی افزود: از طرف دیگر مصرف موادی نظیر شیر و لبنیات به لحاظ سلامتی اهمیت بسزایی دارد و مردم باید این محصولات را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهند.
وی با اشاره به ضرورت مصرف روزانه لبنیات از سوی مردم و لزوم توجه همگان به شیر و لبنیات در سبد غذایی، از پیگیری مداوم وزارت بهداشت برای کاهش قیمت لبنیات و تخصیص یارانه به آن خبر داد.


رییس اداره بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه رفتارهای سالم باید در سبد رفتاری مردم قرار داده شوند، تاکید کرد: باید رفتارهای روزمره برای مردم طوری طراحی شود که به صورت ناگزیر مجبور به انجام فعالیت‌های فیزیکی یا مصرف غذاهای سالم شوند، آن وقت می‌توانیم با آموزش عمومی رفتار سالم را ایجاد کنیم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha