رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گام نخست مراکز ترک الکل در کشور با آموزش 40 نفر از پزشکان و روانشناسان به صورت تخصصی کلید خورد.

سلامت نیوز: رییس کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گام نخست مراکز ترک الکل در کشور با آموزش 40 نفر از پزشکان و روانشناسان به صورت تخصصی کلید خورد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،سعید صفاتیان  افزود: اکنون براساس برنامه ریزی های انجام شده توسط دانشگاه علوم بهزیستی و اداره سلامت روان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، 40 مرکز برای درمان سوء مصرف کنندگان الکل در کشور در حال راه اندازی است.

وی اظهار داشت: براساس ارزیابی های صورت گرفته، نیازمند ایجاد 150 مرکز ترک اعتیاد به الکل در کشور هستیم و با توجه به اینکه تاکنون هیچ مرکزی برای ترک اعتیاد به الکل در کشور راه اندازی نشده،توسعه فعالیت ها در این مراکز می تواند در ترک افراد مصرف کننده الکل در کشور موثر باشد. 

صفاتیان ادامه داد: با همکاری این دستگاه های متولی همچنین نخستین دوره بازآموزی درمان سوءمصرف الکل در کشور برای پزشکان از ماههای گذشته آغاز شده و همچنین قرار است این دوره بازآموزی برای روانشناسان نیز برگزار شود.

 وی خاطرنشان کرد: به همین منظور قرار است در 40 مرکزی که سابقه فعالیت موثر و بدون تخلف را در حوزه درمان اعتیاد داشتند، درمان مصرف کنندگان الکل در کشور انجام شود. معاون درمان سابق ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای تدوین سند پیشگیری و درمان اعتیاد در سال 92 به سه حوزه پیشگیری، درمان و بازتوانی و حمایت های اجتماعی توجه ویژه داشت و اکنون توجه خود را به درمان و ترک افراد مصرف کننده الکل معطوف کرده است.

 صفاتیان همچنین دو داروی مورد نیاز برای ترک الکل توسط مصرف کنندگان را «نالترکسون» و «دی سولفیرام» عنوان کرد و افزود: امیدواریم با همکاری سازمان غذا و دارو، اقداماتی برای تامین این داروها صورت گیرد.

روزبه کردونی مدیرکل آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی چند روز پیش درباره میزان سوءمصرف مشروبات الکلی در ایران گفت: برآورد دفتر امور آسیب های اجتماعی این است که این سوءمصرف حدود ۶۰ میلیون لیتر در سال است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha