شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 173056

رئیس شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران، از بخشنامه اخیر معاونت درمان وزارت بهداشت برای اجازه سونوگرافی به گروهی از پزشکان فوق تخصص زنان و زایمان، انتقاد کرد.

سلامت نیوز: رئیس شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران، از بخشنامه اخیر معاونت درمان وزارت بهداشت برای اجازه سونوگرافی به گروهی از پزشکان فوق تخصص زنان و زایمان، انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،دکتر عبدالرسول صداقت  اظهارداشت: معاونت درمان وزارت بهداشت، بخشنامه ای صادر کرده مبنی بر اینکه متخصصین زنان و زایمان که فوق تخصص رشته جنین و حاملگی هستند، می توانند در مطب سونوگرافی کنند و پولش را بگیرند.


وی، این تصمیم معاونت درمان وزارت بهداشت موجب اعتراض و گلایه جامعه رادیولوژیست های کشور دانست و گفت: این تصمیم وزارت بهداشت برای متخصصین رادیولوژی گران تمام شده است.


صداقت در توضیح بیشتر این موضوع، افزود: متخصصین رادیولوژی معتقدند که آنها برای گرفتن پروانه مطب، تهیه دستگاه و تجهیزات و...، می بایست چند ماه دوندگی کنند. اما، یک متخصص زنان و زایمان، بدون هیچ دردسری می تواند با تهیه دستگاه سونوگرافی در مطب خودش، کار آنها را انجام دهد و این، یک تبعیض است.


رئیس شورای سیاستگذاری انجمن رادیولوژی ایران همچنین به اعتراض رادیولوژیست از تهدید وزارت بهداشت گلایه کرد و گفت: در جلسه ای عنوان شده است، اگر لازم باشد، وزارت بهداشت به سایر رشته ها نیز اجازه سونوگرافی می دهد که این تهدید، موجب دلخوری رادیولوژیست ها شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha