نهمین همایش سالانه روانپزشكان ایران، 3 تا 6 آذر ماه با حضور بیش از 800 متخصص در تالار همایش‌های كتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.

دكتر پرویز مظاهری دبیر اجرایی نهمین همایش روانپزشكان ایران گفت: همایش‌های سالانه انجمن روانپزشكان به منظور ارتقا سطح علمی متخصصان، ارائه تكنیك‌های جدید تشخیص و درمان و ایجاد تعامل بین مسئولان و متخصصان این رشته هر ساله برگزار می‌شود و امسال نهمین همایش با حضور بیش از 800 متخصص 3 تا 6 آذر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سخنرانی‌های علمی مرتبط با مقوله‌های روانپزشكی،‌ ارائه مقالات پذیرفته شده ارسال و برگزاری سمپوزیوم‌های گوناگون از جمله برنامه‌های این همایش است كه مباحث نوین علمی در خصوص مهارت‌های ارتباطی اختلالات خلقی، انگ زدایی از بیماران روانی، جایگاه هنر در روانپزشكی، اختلالات هویت جنسی، اختلالات روانپزشكی كودك و نوجوان،‌ اعتیاد و اتانازی در آن مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

دكتر مظاهری یكی از مهمترین دغدغه‌های این همایش را انگ زدایی از بیماران روانی عنوان كرد و گفت: یكی از مهمترین مسائل روانپزشكی انگ زدایی از بیماران روانی در جامعه است كه امیدواریم در این همایش راهكاری برای آن اندیشیده شود.

وی در خصوص سمپوزیوم اتانازی افزود: مرگ اختیاری در بیماران لاعلاج یكی دیگر از مباحث این همایش است كه این موضوع از دیدگاه روانپزشك، حقوقی و فقهی مورد بحث قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری شش كارگاه آموزشی در نهمین همایش روانپزشكان خبر داد و گفت: كارگاه‌های زناشویی درمانی، روان درمانی افسردگی، روشهای مقاله نویسی در روانپزشكی،‌ مداخله در بحران،‌ روان درمانی و دارو درمانی اعتیاد،‌ تكنیك‌های استفاده از نوار مغزی در روانپزشكی و مقاله نویسی علمی موضوعات این سه كارگاه است.

دبیر اجرایی نهمین همایش روانپزشكان ایران با اشاره به برگزاری نمایشگاه جانبی اظهار داشت: در این نمایشگاه 15 شركت دارویی داخلی و خارجی و 3 انتشارات كتب علمی شركت دارند.

این همایش 16 امتیاز بازآموزی برای روانپزشكان و دكترای روان شناسی بالینی، 8 امتیاز برای متخصصان مغز و اعصاب و پزشكان عمومی و 4 امتیاز برای جراحان مغز و اعصاب و متخصصان داخلی و داروسازان در نظر گرفته شده است.

علاقمندان جهت كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت www.ipacongress.ir و یا با شماره تلفن 88336726 تماس حاصل فرمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha