گروهی از فعالان اجتماعی بروجرد با ارسال نامه سرگشاده ای به وزیر بهداشت و درمان با انتقاد از عدم بازدید ایشان از وضعیت بهداشتی و درمانی این شهر خواهان برطرف شدن عقب ماندگی سنگین بروجرد در شاخص های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل شدند.

سلامت نیوز:گروهی از فعالان اجتماعی بروجرد با ارسال نامه سرگشاده ای به وزیر بهداشت و درمان با انتقاد از عدم بازدید ایشان از وضعیت بهداشتی و درمانی این شهر خواهان برطرف شدن عقب ماندگی سنگین بروجر  در شاخص های بهداشت و درمان و آموزش پزشکی و ایجاد دانشگاه علوم پزشکی مستقل شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، آنها مدعی‌اند وزیر بهداشت در جریان سفر چند روز پیش خود به لرستان از بروجرد، دومین شهر بزرگ این استان که از عدم توسعه یافتگی بهداشتی و درمانی تاریخی رنج می برد، دیدن نکرد تا از نزدیک در جریان امکانات اندک بهداشتی و درمانی این شهر قرار بگیرد.


در این نامه سرگشاده آمده است:

جناب آقای دکتر حسن قاضی زاده هاشمی

وزیر محترم بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران


با سلام و تحیات الهی


پیرو طومارها و نامه های ارسالی اقشار مختلف شهرستان بروجرد مبنی بر درخواست تأسیس دانشگاه علوم پزشکی مستقل دولتی به شماره های: (51009/1 ، 51013/1 ، 51017/1 ، 51021/1 ، 51029/1، 51038/1، 51047/1 ، 51048/1) ثبت شده در دبیرخانه آن وزارتخانه به تاریخ 27/7/1394و ایضاً در پاسخ به

سخنرانی حضرتعالی در جمع خیرین سلامت استان در استانداری لرستان به تاریخ 1/11/1394
احتراماً اینجانبان جمعی از اهالی بروجرد باستحضار عالی می رساند: متأسفانه این شهرستان با جمعیتی حدود 400 هزار نفر ، بزرگترین مرکز جمعیتی غیر اقماری کشور بوده که فاقد دانشگاه علوم پزشکی مستقل و به بیانی رساتر استقلال بهداشت و درمان است؛ اثرات فقدان این استقلال و عدم توجه به وضعیت آن، وضعیت بحرانی بهداشت و درمان شهرستان می باشد، که در پاور پوینت ارائه شده توسط دانشگاه علوم پرشکی لرستان مشاهده نمودید، اکثر تجهیزات بیمارستانی بروجرد از کولر و آبسردکن تا تخت دیالیز توسط خیرین اعطاء یا وقف گردیده است و اورژانس آن توسط خیرین سلامت شهرستان در حال ساخت است و تحقیقاً نه تنها متولیان بهداشت و درمان لرستان در 50 سال اخیر در بروجرد عملکرد قابل بیانی نداشته اند بلکه مدیریت بهداشت و درمان لرستان توجه خود را معطوف به سایر نقاط بویژه مرکز استان نموده است.


آیا وضعیت فعلی بهداشت و درمان بروجرد زیبنده یک کشور اسلامی است؟!
آیا این ظلم مضاعفی که در حق مردم خداباور، مؤمن ، انقلابی و ولایت مدار بروجرد،این شهر 70 مجتهد مسلم و زعیم عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت ا... العظمی بروجردی (ره) روا داشته می شود، دل آقا امام زمان (عج) را به درد نمی آورد؟!!!

امروزه شاهد هستیم که شهرستانهای به مراتب کم جمعیت تر از بروجرد همانند خلخال، خمین، ایرانشهر، زابل، اسدآباد، لار، گراش، گناباد، تربت حیدریه ، اسفراین، بهبهان، شوشتر، بم، جیرفت و سراب در سالهای اخیر دارای دانشگاه علوم پزشکی مستقل از مرکز استان خود شده اند و اخیراً شهرستان تربت جام نیز در نشست دویست و پنجاهم شورای گسترش وزارت بهداشت در تاریخ 9/10/1394 دارای دانشکده علوم پزشکی مستقل گردیده است.


مطابق سند راهبرد گسترش جغرافیایی آموزش عالی سلامت در جمهوری اسلامی ایران، در سال 1404 باید 300 موسسه آموزش عالی سلامت مشغول بکار باشند، از این میان 3 دانشگاه در سطح جهانی،10 دانشگاه در سطح ملی، و50 دانشگاه در سطح استانی به تربیت دانشجو خواهند پرداخت، همچنین 15 دانشکده علوم پزشکی و240 مجتمع آموزش عالی سلامت، در سطح شهرستان ها تأسیس خواهند شد.

(راهبرد گسترش جغرافیایی آموزش عالی سلامت در جمهوری اسلامی ایران،ص 50)مع الاسف حضرتعالی در موضعی مغایر با سند صدر الذکر، هنگام سخنرانی در جلسه مذکور، صراحتا ًدر پاسخ به درخواست استاندار لرستان دائر برتأسیس دانشگاه علوم پزشکی مستقل در بروجرد، در خصوص گسترش دانشگاه علوم پزشکی لرستان بدون اشاره بهنام بروجرد، بر عدم گسترش جغرافیایی دانشگاه در زمینه آموزشی و تقویت استوانه و بویژه مرکز آن تأکید نمودید و عدمتأسی مسئولان از فشارهای منطقه ای!!-بخوانیم تقاضای مردمی بروجرد- تجویز شد، بدیهی است که عبارت فشار منطقهای متوجه تقاضای مردمیاهالیبروجرداست،چراکهتاکنوندرسراسرکشورمردم هیچشهری به صورت منسجم از مسئولان کشوری تقاضایتأسیس دانشگاه علوم پزشکی ننموده اندو بهتبع بیانات فوق ، سئوالات ذیل ذهن هر انسان حق طلبی را مغشوش میکند.


منطقه بروجرد درگستره جغرافیایینظام آموزشعالی سلامت و سیاستهای کلان و خرد وزارت بهداشت در چه جایگاهی قرار دارد؟


آیا پیشرفت بهداشت و درمان بروجرد به جای هم راستا بودن ، باید قربانی پیشرفت سایر مناطق گردد؟


آیا تمایزی فی مابین بروجرد و سایر مناطق به مراتب کم جمعیت تر استان و کشور که موقعیت ممتازتری ندارند، وجود دارد؟


..آیا وزیر بهداشت فقط باید از اماکن نوساز و خوش ساخت سایر نقاط لرستان بازدید کند تا شب آسوده بخوابند و به بروجرد نیایند که مبادا با دیدن بیماران بستری شده در راهروهای بیمارستان –بخوانید درمانگاه،دی کلینیک یا بیغوله درمانی- موقوفه 106 ساله امام خمینی(ره) خوابشان آشفته شود؟


آیا می توانید خود را لحظه ای جای شهروندان بویژه خانواده های معزز شهدا و ایثارگران بروجرد قرار دهید واین چنین بیانات تبعیض آمیزی را تحمل کنید؟


آیا بروجرد با 400 هزار نفر جمعیت باید فقط از یک بیمارستان پنجاه ساله و یک درمانگاه 106 ساله که در زلزله 6.1 ریشتری سال 85 صد درصد تخریبی اعلام شده، بهره مند باشد؟


جناب آقای وزیر!


از شما به عنوان شخصی دلسوز خواستاریم که هر چه سریعتر به تغییر دیدگاه خود نسبت به مردم مظلوم بروجرد و نگاه مثبت به ایشان اقدام و به عنوان عالی ترین مقام نظام سلامت ایران به داد مردم بی یاور و بی پناه بروجرد رسیدگی نمایید ودر نشست آتی شورای گسترش وزارت بهداشت نسبت به تبدیل وضعیت دانشکده پرستاری بروجرد به دانشگاه علوم پزشکی مستقل (و نه مرکز آموزش عالی سلامت و ...) اقدامات و اوامر لازمه را مبذول فرموده و بر روند آن تا حصول نتیجه نظارت فرمایید، تا با نسخ و حذف رویه ناصواب فعلی، دعای خیر مردم مظلوم و محروم بروجرد را توشه دنیا و آخرت خویش نمایید.


وصف نیکوکاری های عیان و نهان و اقدامات خدا پسندانه تان از جمله عمل رایگان چشم مستضعفین، نه تنها درهمه جا شهره عام و خاص بوده، بلکه خود دلیلی متقن بر خدا ترس بودن شماست و یقیناً خداوند پاداش نیکو کاریهای تان را در دنیا و آخرت بر شما ارزانی می دارد، ولیکن مطمئناً آگاهید که پروردگار سبحان در قرآن کریم در آیات 7 و 8 سوره شریفه زلزال بر رسول گرامی خود (ص) چنین نازل فرموده است: « فَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ ؛ وَمَن یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ »
و من ا... توفیق


جمعی از فعالان اجتماعی شهرستان بروجرد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha