دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی با اشاره به اینکه طبق آمارهای جهانی ۱۵ درصد زوج‌ها مبتلا به ناباروری هستند،‌گفت: سقط مکرر و سن بالای زوجین از جمله چالش‌های روبه‌رو در حوزه زنان و نازایی است.

سلامت نیوز:دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی با اشاره به اینکه طبق آمارهای جهانی ۱۵ درصد زوج‌ها مبتلا به ناباروری هستند،‌گفت: سقط مکرر و سن بالای زوجین از جمله چالش‌های روبه‌رو در حوزه زنان و نازایی است.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، ساغر صالح‌پور در نشست خبری با اشاره به برگزاری کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی گفت: ناباروری مسئله‌ای بوده که طبق آمارهای جهانی، 15 درصد زوج‌ها مبتلا به ناباروری هستند.

وی افزود: از هر 6 زوج ممکن است یک نفر دچار ناباروری بوده و به‌طور کلی 40 درصد ناباروری مربوط به آقایان و 60 درصد موارد مربوط به زنان است.
فلوشیپ ناباروری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: کشور ما در درمان ناباروری به موفقیت‌های زیادی دست یافته و در این زمینه در سطح بسیاری از کشورهای پیشرفته است. همچنین از فناوری‌های نوین جهت درمان ناباروری بهره‌مند‌یم.
دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی، تصریح کرد: حفظ باروری در بیماران سرطانی و خودایمنی جزء برنامه‌هایی است که در سال‌های اخیر به آن توجه شده و لازم بوده نیز اقدامات بیش‌تری صورت گیرد.
صالح‌پور ادامه داد: علی‌رغم موفقیت‌های چشمگیر در هر سیکل درمانی 45 درصد موفقیت داشتیم و این نشان می‌دهد هنوز با چالش‌های زیادی روبه‌رو هستیم.
وی گفت: سن بالای زوجین، سقط مکرر، مشکل در لانه‌گزینی ازجمله چالش‌هایی بوده که در حوزه ناباروری و زنان با آن مواجهیم و باید اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه را انجام دهیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در رابطه با بیماران سرطانی نیز باید به این موضوع توجه داشت که قبل از درمان بیماری آنها، فکر راه‌هایی باشیم که توان باروری در این افراد را حفظ کنیم.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha