عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه رسیدگی به محرومان با اجرای پوشش سلامت ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین مسرت‌بخش است، گفت: وزارت بهداشت باید هزینه‌کرد اعتبارات شفاف‌سازی کند.

اولویت رسیدگی به محرومان با پوشش سلامت ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین/ هزینه‌کرد اعتبارات شفاف‌سازی شود

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه رسیدگی به محرومان با اجرای پوشش سلامت ۱۱ میلیون حاشیه‌نشین مسرت‌بخش است، گفت: وزارت بهداشت باید هزینه‌کرد اعتبارات شفاف‌سازی کند.

به گزارش سلامت نیوز ، مسعود پزشکیان در گفت وگو با خانه ملت، درباره گام جدید وزارت بهداشت در پوشش سلامت 11 میلیون حاشیه نشین در 17 استان، افزود: واقعیت آن است رسیدگی به فقرا و محرومان با اجرایی شدن این طرح، مسرت‌بخش است اما باید مشخص شود که با کدام روش و اعتباری قرار است این گام برداشته شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بین عمل تا تئوری فاصله زیاد است، ادامه داد: امروز مناطق محروم از خدمات مناسب درمانی بی‌بهره‌اند به گونه‌ای که اگر به حاشیه شهرها مراجعه کنیم متوجه خواهیم شد که این افراد تا چه اندازه از خدمات بهداشتی و درمانی بهره‌مند می‌شوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: اینکه قرار است به یکباره 11 میلیون حاشیه نشین تحت پوشش بیمه سلامت قرار گیرند نیاز به منابع و اعتبارات دارد که وزارت بهداشت باید در این زمینه شفاف‌سازی کند.

پزشکیان یادآور شد: از ابتدا قرار بود یک درصد از ارزش افزوده و 10 درصد از هدفمندی یارانه‌ها برای توجه به مناطق محروم و اقشار آسیب‌پذیر اختصاص یابد اما از ابتدا این قانون اجرایی نشد به گونه‌ای که اکنون این اعتبارات در حوزه های دیگر حوزه سلامت پخش شده است در نتیجه به نظر می‌رسد قرار دادن 11 میلیون حاشیه نشین تحت پوشش بیمه سلامت نتواند اجرایی شود چراکه اعتباری برای اجرایی شدن آن وجود ندارد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: اجرای طرح تحول سلامت بیش از 2.5 برابر هزینه‌ درنظر گرفته شده را به خود اختصاص داد، درحالی که وزارت بهداشت از اعتبارات یک درصد ارزش افزوده و 10 درصد از هدفمندی یارانه‌ها که گروه هدف آن مشخص شده بود استفاده کرد و به جای آنکه به مناطق محروم رسیدگی کند برای طرح تحول سلامت هزینه کرد.

 چندی پیش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از گام دیگری در حوزه بهداشت خبر داد و گفت: پوشش سلامت 11 میلیون نفر در حاشیه شهرها بخشی از این طرح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha