یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات 40 نفر در کوه‌های غربالبیز مهریز که مفقود شده و مسیر خود را گم کرده بودند، خبر داد.

سلامت نیوز:معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان یزد از نجات 40 نفر در کوه‌های غربالبیز مهریز که مفقود شده و مسیر خود را گم کرده بودند، خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سید جواد میرحسینی اظهار کرد: با اطلاع یافتن از مفقود شدن 40 نفر در کوه‌های غربالبیز مهریز تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر مهریز به منطقه، اعزام و عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند.

وی بیان کرد: پس از رسیدن تیم امداد و نجات و شروع عملیات جستجو و نجات، مفقودین پیدا شدند و جهت انتقال آنان به پایین اقدام شد. سه نفر از آنان به علت ضعف و بی‌حالی و بیهوشی با انجام اقدامات اولیه امداد و کمک‌های اولیه به اولین مرکز درمانی انتقال داده شدند.

میرحسینی با بیان اینکه کوه‌نوردی در فصل زمستان، تفاوت‌های بسیاری با کوه‌نوردی در سایر فصول دارد، توصیه کرد: علاقمندان به کوهنوردی در زمستان بدون پوشاک مناسب، وسایل کافی و دارا بودن حداقل تجربه و هم‌چنین بدون هم‌سفر ورزیده یا مربی و راهنما اقدام به صعود نکنند و علاوه بر این باید در برنامه‌های زمستانی حساب سوخت، غذا و پوشاک اضافی را به‌ طور دقیق داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha