رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور گفت: براساس گزارشات موجود 20 درصد مرگ ناشی از تصادفات را موتورسواران تشکیل می دهند که علت مرگ اغلب آنها عدم استفاده از کلاه ایمنی و غیر استاندارد بودن موتورسیکلت ها است.

سردار اسکندر مومنی در گفتگو با مهر با بیان این مطلب افزود: علت مرگ 70 درصد موتورسوارانی که در تصادفات جان خود را از دست می دهند استفاده نکردن از کلاه ایمنی و استاندارد نبودن موتور سیکلت ها است.

وی ادامه داد: پلیس برای کنترل تخلفات موتورسواران اقدام به ارائه پلاک اختصاصی به نام صاحب موتورسیکلت کرده است و از این پس جریمه موتورسواران به نام صاحب موتورسیکلت صادر می شود این در حالی است که در گذشته هیچگونه مشخصاتی از مالک اصلی موتورسیکلت در در دسترس نبود و همین امر موجب می شد موتورسواران به راحتی قانون گریزی کنند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی کشور اظهار داشت: در حال حاضر هشت میلیون موتورسیکلت در کشور وجود دارد که اغلب این موتورسیکلتها استانداردهای لازم را ندارند.

وی با اشاره به استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی گفت: امروزه ما شاهد افزایش استفاده موتورسواران از کلاه ایمنی هستیم اما هنوز شاهد این هستیم که تعداد زیادی از موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha