مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: آلودگی به ویروس ایدز در بین بیماران تالاسمی طی سال‌هایی که غربالگری این ویروس در سازمان انتقال خون انجام شده، نداشته‌ایم.

سلامت نیوز:مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: آلودگی به ویروس ایدز در بین بیماران تالاسمی طی سال‌هایی که غربالگری این ویروس در سازمان انتقال خون انجام شده، نداشته‌ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  فارس، علی اکبر پور فتح الله گفت: ما هم اکنون به شاخص 27 اهدا به ازای هر هزار نفر جمعیت رسیده ایم و به میزان دو برابر از سایر کشورهای در حال توسعه شاخص بهتری داریم.

 مدیر عامل سازمان انتقال خون افزود: قصد نداریم این شاخص را بیش از این افزایش دهیم و برنامه ما افزایش کیفیت اهدای خون با برنامه ریزی برای جذب و نگهداری اهدا کنندگان مستمر است.

وی اهدا کنندگان آگاه را بهترین سرمایه های جامعه دانست که با خود مراقبتی ضامن سلامت خود، خانواده و جامعه هستند و گفت: فرهنگسازی خاص برای این گروه آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان انتقال خون از راه اندازی 17 مرکز بزرگ استانی و پایگاه اقماری با امکان ارسال پلاسما خبر داد و افزود: ایران برای تولید 600 هزار لیتر پلاسما آماده می شود.

پور فتح الله همچنین از صرفه جویی 11 میلیون دلاری به خاطر تهیه داروهای مشتق از پلاسما با منبع ایرانی خبر داد و افزود: اکنون غیر از فاکتور 8 بقیه محصولات مشتق از پلاسما از منبع پلاسمای ایرانی تهیه می شود.

وی افزود: با فعال شدن دو شرکت کره ای و آلمانی ایران ظرفیت پالایشگاهی یک میلیون لیتر پلاسما را خواهد داشت و بازار منطقه‌ای را می‌تواند در زمینه پالایش قراردادی پلاسما به دست آورد.

مدیر عامل سازمان انتقال خون مدیریت مصرف خون بیمار را از برنامه های مهم سازمان دانست و افزود: با تدوین دستور العمل ملی مصرف خون برای مراکز بیمارستانی و درمانی، طرح های هموویژلانس و سرویس انتقال خون بیمارستانی و تعرفه گذاری فرایندهای انتقال خون و نظارت بیمه بر این فرایندها به زودی مدیریت مصرف خون وارد فاز جدی تری می شود و مراکز درمانی حاضر خواهند شد به محصولات جایگزین خون و شیوه استفاده از خون اتولوگ و خرید تجهیزات اقدام خواهند کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha