توزیع عادلانه دندانپزشکان در سطح کشور با اولویت مناطق محروم و تدوین برنامه به منظور ادغام خدمات بهداشت دهان و دندان در برنامه پزشک خانواده از برنامه‌هایی است که وزارت بهداشت آن را در دستور کار خود دارد.

دکتر وحید دستجردی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اختتامیه پنجمین کنگره دندانپزشکی نیروهای مسلح با بیان این مطلب افزود: عدالت در ارائه خدمات مربوط به دهان و دندان در دو قالب پوشش خدمات و کیفیت خدمات محقق می‌شود.

وی توزیع عادلانه دندانپزشکان در سطح کشور با اولویت مناطق محروم، ارائه بسته آموزش همگانی بهداشت و سلامت دهان و دندان به مردم در سطوح مختلف نظام سلامت و تعیین تعرفه مناسب جهت خدمات دندانپزشکی را از جمله راهکارهای تحقق عدالت در خدمات مربوط به دندانپزشکی عنوان کرد و در این خصوص اظهار داشت: خدمات دندانپزشکی باید با در نظر گرفتن نرخ تورم و همچنین حفظ حقوق عادلانه بیمار و دندانپزشک، تعرفه‌گذاری شود.

وزیر بهداشت همچنین تدوین برنامه برای ادغام خدمات بهداشت و دهان در برنامه پزشک خانواده را از جمله برنامه‌های آتی وزارت بهداشت عنوان کرد و در این خصوص بر تعامل بیشتر وزارت رفاه و سازمانهای بیمه‌گر با این وزارتخانه تاکید کرد.

وی در ادامه بر ضرورت افزایش پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی به خصوص در مورد درمانهایی مانند جراحی، ارتودنسی و پروتز اشاره کرد و گفت: این‌گونه خدمات دندانپزشکی هم ‌اکنون جزء درمانهای زیبایی محسوب می‌شوند و تحت پوشش کامل بیمه‌ها قرار ندارند.

پیشتر رسانه‌ها به نقل از وزیر بهداشت از تحت پوشش بیمه قرار گرفتن خدمات دندانپزشکی نظیر جراحیها، پروتز و ارتودنسی خبر داده بودند که بر اساس اظهارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحت پوشش بیمه قرارگرفتن اینگونه خدمات دندانپزشکی جزو برنامه‌هایی است که وزارت بهداشت آن را پیگیری خواهد کرد.

دستجردی همچنین در تبیین کیفیت خدمات دندانپزشکی که به گفته وی یکی از دیگر از راهکارهای تحقق عدالت در ارائه خدمات دندانپزشکی محسوب می‌شود گفت: تقویت علمی دانشکده‌های دندانپزشکی مناطق محروم با هدف افزایش توان تخصصی دندانپزشکان بومی همان مناطق ضروری است.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که در قبل از انقلاب اسلامی تعداد دانشکده‌های دندانپزشکی حدود پنج دانشکده بوده است و در حال حاضر این تعداد پنج برابر شده و به 15 دانشکده افزایش یافته است گفت: بی‌تردید افزایش ظرفیت پذیرش دستیار در دوره‌های تخصصی دندانپزشکی در ارتقاء کیفیت خدمات دندانپزشکی موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha