مشاور وزیر بهداشت، و دبیر مجامع شوراها و هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: پزشکان برای معاینه بیماران وقت بیشتری صرف کنند.

سلامت نیوز: مشاور وزیر بهداشت، و دبیر مجامع شوراها و هیات امنای دانشگاه های علوم پزشکی کشور گفت: پزشکان برای معاینه بیماران وقت بیشتری صرف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، حسن امین لو روز سه شنبه در همایش سلامت و توسعه ملی افزود: متاسفانه برخی از پزشکان بدون این که بیمار را معاینه کنند، هزینه های دیگری شامل آزمایش و رادیولوژی به آنان تحمیل می کنند.


مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: اگر تحمیل این هزینه ها به این ترتیب بالا برود هزینه سلامت خانوارها افزایش چشمگیری خواهد یافت.
وی تصریح کرد: شیب افزایش هزینه ها در حوزه سلامت بیشتر از دیگر حوزه ها است و نشان می دهد که مردم از هزینه های دیگر خود می کاهند و در بخش سلامت هزینه می کنند.


امین لو افزود: هر روز داروهای جدید و گرانقیمت به بازار می آید و این امر هزینه سلامت مردم را افزایش می دهد که در این زمینه ما پزشکان باید قدری مراقب باشیم.
وی به کل هزینه های سلامت در سال 80 اشاره کرد و گفت: در آن سال این هزینه ها 45 هزار میلیارد ریال بود اما در سال 93 کل هزینه های سلامت به 96 هزار میلیارد تومان رسید.


مشاور وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که در شرایط پس از برجام شاهد توجه بیشتر به توسعه سلامت باشیم و سهم سلامت در بخش تولید ناخالص داخلی نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.


همایش یکروزه سلامت و توسعه ملی امروز (سه شنبه) با حضور جمعی از مسئولان وزارت بهداشت و پزشکان متخصص در سالن همایش های نیایش در حال برگزاری است و قرار است در قالب پنل های تخصصی موضوع سلامت و توسعه ملی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha