سرپرست وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: طرح آغاز طرح یک وعده غذای گرم در مهدهای روستایی در آستانه روز جهانی کودک 16 مهرماه در بیش از 6 هزار مهدکودک روستایی کشور و برای 150 هزار کودک اجرا می شود.

 نادعلی الفت پور افزود: وزارت رفاه و تامین اجتماعی به عنوان نهاد متولی محرومان و با توجه به رسالت خود چندین طرح را در این زمینه از بدو تاسیس به اجرا گذاشته است که از آن جمله می توان به طرح تامین یک وعده غذای گرم در روستا مهدها، کمک به توزیع سبد غذایی جهت کودکان 6 ماه تا 6 سال در شهرها و مناطق  روستایی فاقد روستا مهد و ارائه سبد غذایی به مادران باردار و شیرده اشاره کرد.

وی تاکید کرد: این طرحها در راستای حمایت همه جانبه از کودکان، مادران، کاهش فقر غذایی خانواده های کم درآمد و با هدف رشد و پرورش کودکان در محیطی شاد و سالم همراه با سلامت جسمی و روحی اجرا می شود.

سرپرست وزارت رفاه و تأمین اجتماعی ادامه داد: در این زمینه تفاهم نامه ای بین وزارت رفاه و تامین اجتماعی و یونیسف در خصوص  فقر کودک به صورت فعالیت مطالعاتی و پژوهشی منعقد شده است و طرح مذکور درصدد است در قالب یک مطالعه جهانی، با نگاهی نو و جامع به فقر و نابرابری کودکان، این موضوع  را در سطح کشور بررسی کند و دستاوردهای نهایی به زودی در دسترس همگان قرار می گیرد تا در سیاستگذاری های ملی و برنامه ریزی های خاص کودکان مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی گفت: لذا تقویت برنامه های حمایتی از گروههای آسیب پذیر، تخصیص یارانه به این گروهها، اقدامات مختلف در جهت هدفمند کردن یارانه ها، آموزش افراد به منظور ارتقاء سطح سواد تغذیه ای آنان از جمله اقداماتی است که می تواند منجر به بهبود وضع تغذیه جامعه به ویژه گروههای آسیب پذیر تغذیه ای شود.

الفت پور ابراز امیدواری کرد: با استمرار این طرح ها، کودکانی سالم و بانشاط در مناطق محروم کشور به عنوان بخشی از سرمایه های اجتماعی  جامعه داشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha