سلامت نیوز:۲۵۰۰ تاکسی تمام هیبریدی تا پایان سال ۹۵ برای دستیابی به مدیریت پاک حمل و نقل عمومی شهری، به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران وارد می شوند.
مراسم رونمایی از اولین ناوگان تاکسی های تمام هیبریدی توسط شرکت پاکرو تاکسی با حضور بهرام طاهریان مدیرعامل و داوود تاجران رئیس هیئت مدیره شرکت پاکرو سبز قشم، احمد دنیامالی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، سید محمود علوی وزیر اطلاعات، میثم مظفر مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران و هاشمی تشکری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران برگزار شد.

داوود تاجران رئیس هیئت مدیره شرکت پاکرو سبز قشم در مراسم رونمایی از تاکسی های هیبریدی گفت: آلودگی هوای شهر تهران و سایر شهرهای بزرگ کشور به حدی رسیده است که همه دست اندر کاران عرصه مدیریت شهری و وزارتخانه ذیربط، سازمان های مردم نهاد و حفاظت محیط زیست را بر آن داشته تا ضمن اقدام عملی، به فکر چاره ای برای کاهش آلودگی هوا از طریق روش هایی همچون حذف منابع آلاینده از فضای شهرها از طریق انتقال واحدهای آلاینده به خارج از شهرها، آموزش مردم برای استفاده از انرژی ها نو به جای سوخت های فسیلی، نوسازی و توسعه ناوگان عمومی حمل و نقل شهری و استفاده ار فناوری های نوین در عرصه حمل و نقل عمومی شهری نظیر خودروهای هیبریدی و الکترونیکی، انداخته است. وی ادامه داد: شرکت پاکرو سبز قشم در سال ۱۳۹۳ در منطقه آزاد قشم برای توسعه صنعت خودروهای هیبریدی و الکترونیکی در کشور با عضویت چهار گروه بزرگ تجاری از جمله، سرمایه گذاری غدیر، شهرداری تهران، هواپیمایی ماهان و بازرگانی هورتاش به ثبت رسیده است.

دیدگاه واحد مدیران و دست اندرکاران این شرکت ها برای یاری رسانی به مردم کشورشان آن ها را گرد هم آورده تا به فکر وضعیت نابسامان شهرشان باشند. تاجران افزود: براساس آمارهای منتشر شده از سوی بانک جهانی هزینه های تحمیلی به شهر تهران بابت آلودگی هوا سالانه به سه میلیارد دلار می رسد که نزدیک به دو سوم آلایندگی هوای تهران ناشی از ناوگان ناکارآمد، فرسوده و سنتی حمل و نقل عمومی شهری می باشد و حدود یکی سوم دیگر نیز به دلیل فعالیت های عمرانی و صنعتی کارگاه های آلاینده حومه شهر تهران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha