سه‌شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: 176504

اگر قصد کاهش وزن دارید، باید بدانید که اگرچه پیاده ‌روی بسیاری از سودمندی ‌های بهداشتی را داشته باشد، اما تعداد زیادی از پژوهش ها حاکی از آن است که دویدن ممکن است بهترین ورزش برای کاهش وزن باشد.

کدام گزینه بهتر است؟ پیاده روی کنیم یا بدویم؟

سلامت نیوز: اگر قصد کاهش وزن دارید، باید بدانید که اگرچه پیاده ‌روی بسیاری از سودمندی ‌های بهداشتی را داشته باشد، اما تعداد زیادی از پژوهش ها حاکی از آن است که دویدن ممکن است بهترین ورزش برای کاهش وزن باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، افراد هنگام دویدن چه بر روی تردمیل و چه در جاده، دو و نیم برابر بیشتر از پیاده‌ روی کالری می ‌سوزانند. به‌عبارت‌دیگر، یک شخص 72.5 کیلوگرمی که با سرعت 13 کیلومتر در ساعت می‌ دود، در هر ساعت 800 کالری در ساعت می سوزاند، درحالی ‌که پیاده‌روی با سرعت 5.6 کیلومتر در ساعت حدود 300 کالری انرژی می‌ سوزاند.

علاوه بر این، دویدن نسبت به پیاده ‌روی بهتر منجر به تنظیم هورمون های اشتها می گردد.

البته دویدن نقاط ضعفی هم دارد: دویدن استرس بیشتری بر بدن وارد می‌ کند و خطر ایجاد آسیب‌ هایی مانند زانوی دوندگان، کشیدگی ‌های عضلات همسترینگ و درد جلوی ساق پا را حتی در آزموده ‌ترین دوندگان افزایش می ‌دهد.

با این حال پژوهشگران تاکید می کنند هنگامی به هر علتی نمی ‌توانید بدوید، پیاده‌ روی پیاده روی می تواند بهترین گزینه بعدی باشد. پیاده ‌روی بر روی تردمیل، می ‌تواند سرعت سوخت ‌و ساز و شدت نسبی ورزش را بالا ببرد. البته می توانید شیب تردمیل را برای افزایش تاثیر پیاده روی بیشتر کنید.

جالب است بدانید که پیاده‌ روی با سرعت 2.7 کیلومتر در ساعت بر روی تردمیلی با زاویه شش درجه می ‌تواند راهبرد کارآمدی برای کاهش وزن در افراد چاق باشد و درعین‌حال به کاهش خطر آسیب ‌دیدگی مفاصل اندام‌ های تحتانی کمک کند.

نکته دیگر این که، افزایش سرعت پیاده‌روی تقریبا همیشه سودمند است و افرادی که پیاده ‌روی سریع انجام می‌ دهند، نسبت به دیگرانی که سرعت پیاده‌روی‌ شان کمتر است، در معرض خطر کمتر مرگ ‌و میر قرار دارند.

منبع:huffingtonpost.de


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha