رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از تولید لاک های غیر استاندارد در لابراتوارهای زیر زمینی خبر داد.

تولید لاک های غیر استاندارد در لابراتوارهای زیر زمینی

سلامت نیوز: رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو از تولید لاک های غیر استاندارد در لابراتوارهای زیر زمینی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر رویا تالاری در گفتگو با سلامت آنلاین افزود: این لاک های غیراستاندارد، ممکن است هم از طریق واردات غیرقانونی و هم گاهی از طریق لابراتورهای زیرزمینی در داخل کشور تولید شود، اما در هر دو صورت، سازمان غذا و دارو، این موارد را رصد می کند و در صورت اثبات تخلف، موارد را برای برخورد قانونی به دانشگاه های علوم پزشکی مربوطه اطلاع می دهد.   

وی خاطرنشان کرد: تولید کنندگان لاک ناخن مانند فرآورده های لوازم آرایشی با همان استانداردهای وزارت بهداشت سنجیده می شوند و اگر لازم باشد بازدید کارشناسی از این کارخانه ها به عمل می آید.

به گفته این مقام مسئول، همه فرآورده های تولید داخل مورد نظارت سازمان غذا و دارو قرار دارند و در صورت رعایت نکردن استانداردها با آنها برخورد خواهد شد.

وی با بیان اینکه هم خود فرآورده و هم بسته بندی آن باید با نظارت و قوانین سازمان غذا و دارو تهیه شود، اظهار داشت : برای واردات این محصولات باید مدارکی چون گواهی فروش آزاد نشان دهد که این محصولات به چه کشورهای فروخته می شود، یا شرایط فنی و بهداشتی کارخانه تولید کننده را با مدارک بررسی می کنیم و ثبت محصول را مورد مطابقت با قوانین سازمان غذا و دارو قرار می دهیم.

تالاری با بیان اینکه ثبت برند نیز در واردات لاک ناخن مورد بررسی قرار می گیرد تصریح کرد : لاک های ناخن تولید داخل تحت نظارت سازمان غذا و دارو قرار دارند و با همان منابعی که محصولات وارداتی را بررسی می کنیم با همان منابع، تولیدات داخل را بررسی می کنیم . بطور کل مرجع یکی است و با استاندارد اتحادیه اروپا بررسی می شوند . حتی برای برخی از مواد، حد مصرف قائل می شویم و حد فرآورده را روی پوست و ناخن ارزیابی می کنیم .

رئیس اداره نظارت و ارزیابی تولید فرآورده های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو  گفت : تمام مواد بکار رفته در لاک های ناخن داخلی  با این استاندارد ها چک می شود و اگر مشاهده شد که این لاک ها مجاز هستند به بازار ارائه می شود . مواد غیر مجاز در این لاک ها نباید وجود داشته باشد، چرا که ممکن است موادی در لاک وجود داشته باشد که آن را سمی کند .

وی با اشاره به اینکه تنها آزمایشگاه ها می توانند با بررسی مواد لاک به این نتیجه برسند که آیا مواد سمی در آنها وجود دارد یا خیر خاطر نشان کرد : اگر موردی اثبات شود، ما آن را به امور حقوقی سازمان معرفی می کنیم و به مراجع قضایی نیز معرفی می شود .

تالاری درباره مشخصات لاک های استاندارد گفت : درمورد واردات لاک هایی که برچسب اصالت داشته باشند، کد رهیابی و پیگیری اصالت کالا و در مورد فرآورده های تولید داخل، پروانه ساخت و پروانه بهداشتی فرآورده ذکر شده است .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha