دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 177033

«جانسون» یکی از بزرگ ترین سازندگان محصولات بهداشتی از جمله پودر ضد سوختگی ،محکوم به پرداخت 72 میلیون دلار خسارت به خانواده زنی 62 ساله شد که بر اثر سرطان تخمدان جان خود را از دست داد.

سلامت نیوز: «جانسون» یکی از بزرگ ترین سازندگان محصولات بهداشتی از جمله پودر ضد سوختگی ،محکوم به پرداخت 72 میلیون دلار خسارت به خانواده زنی 62 ساله شد که بر اثر سرطان تخمدان جان خود را از دست داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، این زن که از پودر بچه و محصولات بهداشتی زنانه حاوی ماده تالک استفاده می کرد، در اواخر سال 2015 از دنیا رفت.به گفته پسر بزرگ خانواده ،مادر وی به مدت 50 سال از محصولات این کارخانه استفاده می کرد و علت مرگ وی مستقیما به این محصولات ارتباط داشت. چند سال پیش نیز مصرف کنندگان از این کارخانه به دلیل استفاده کردن از مواد مضر در تهیه محصولات کودک شکایت کردند.

به گزارش سایت نیوزویک، پس از تلاش فراوان، در سال 2012 این شرکت قبول کرد تا مواد مضری مانند 1،4 دی‌اکسین و فرمالدئید را که ثابت شده است دارای مواد سرطانزاست، از تولیدات خود حذف کند. در ادامه به ارتباط این محصول با بروز سرطان اشاره شده است:


تالک چیست؟
به گفته متخصصان تالک یک ماده کانی است که از خاک به دست می آید و با منیزیم،سیلیکون،اکسیژن و هیدروژن ترکیب می شود.این پودر خوشبو در محصولات آرایشی و لوازم آرایشی برای جذب رطوبت استفاده می شود.


اما ماده اصلی که در تالک پیدا شد چه بود؟
قبلا  این پودر حاوی آزبست بود اما پودر های امروز فاقد آن است.


خطرات دیگر
علاوه بر آن چه ذکر شد، متخصصان سرطان معتقدند که علت های دیگر مانند سن،استعداد ژنتیکی،مسائل باروری و ... در بروز سرطان موثر است.


آیا ارتباطی بین محصولات این کارخانه و بروز سرطان وجود دارد؟
نتایج بررسی ها نشان داده است که بین پودر تالک و بروز سرطان تخمدان ارتباط وجود دارد.


علایم  سرطان تخمدان چیست؟
کاهش سریع وزن ،نفخ معده یا ورم، احساس ناراحتی در لگن،تغییرات در عملکرد روده که اغلب موجب یبوست می شود و تکرر ادرار.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha