رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور درباره علت عدم خرید بالگردهای ویژه امدادی گفت: قیمت این نوع بالگردها حدود 10 تا 12 میلیارد تومان است كه به دلیل تحریم‌ها با قیمتی حدود 30 میلیارد تومان به ایران فروخته می‌شود.

دکتر غلامرضا معصومی كه در حاشیه برگزاری چهاردهمین همایش سراسری مدیران مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در قزوین سخن می‌گفت، بودجه تجهیز امداد هوایی را هشت میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این مرکز جهت امداد هوایی اقدام به خرید خدمت از نیروهای نظامی با هزینه‌ای در حدود 5/4 میلیون تومان به ازای هر ساعت كرده است.

وی همچنین در خصوص وضعیت ناوگان آمبولانسی مركز نیز گفت: قرارداد مناقصه خرید 300 دستگاه آمبولانس کمک دار با هزینه‌ای بالغ بر21 میلیارد تومان بسته شده است که طی سال آینده تحویل مراکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور خواهد شد.

معصومی با بیان این که در حال حاضر سه هزار و 500 آمبولانس در یک هزار و 647 پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی مشغول فعالیت هستند، افزود: مناقصه خرید 550 دستگاه آمبولانس تیپ یک برای بیمارستانها کشور انجام شده است که تاکنون 200 دستگاه آن تحویل داده شده و طی 10 روز آینده نیز مناقصه خرید 500 دستگاه آمبولانس تیپ یک برای تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی انجام خواهد شد.

به گفته رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور طی چهار سال گذشته دو هزار و800 آمبولانس به ناوگان آمبولانس‌های کشور افزوده شده است.

معصومی تعداد مراکز امداد هوایی کشور را دو مرکز اعلام و اظهار کرد: در سطح کشور11 مرکز بالقوه برای استفاده از امداد هوایی وجود دارد که از این تعداد هشت مرکز می‌توانند فعالیت داشته باشند که به دلیل کمبود اعتبار دو مرکز تهران و شاهرود فعال بوده و با مساعدت‌های صورت گرفته در آینده نزدیک مرکز شیراز نیز فعال خواهد شد.

وی کل اعتبار مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور را 120 میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: این مرکز با کسری بودجه 51 میلیارد تومانی مواجه است که با تلاش‌های وزارت بهداشت این مبلغ در متمم بودجه امسال در نظر گرفته شده است.

معصومی تعداد پرسنل مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور را 10 هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر این تعداد نیرو به جای 14 هزار نفر فعالیت می‌کنند که امیدواریم با مساعدت دولت تعداد پرسنل به مرز مطلوب 18 هزار نفر افزایش یابد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور تعداد پرسنل مورد نیاز جهت فعالیت ایده‌آل را 27 هزار نفر اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به اینکه 45 درصد بدنه این مرکز دیپلم هستند از برگزاری دوره‌های کاردانی پودمانی در آینده نزدیک خبر داد.

معصومی تعداد ماموریت‌های مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور طی 6 ماه نخست سال جاری را 95 هزار ماموریت اعلام و اظهارکرد: تعداد ماموریت‌ها نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

وی 52 درصد جاده‌های اصلی کشور را تحت پوشش اورژانس دانست و افزود: با توجه به این که 44 درصد تصادفات در جاده‌های فرعی اتفاق می‌افتد مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور این جاده‌ها را نیز تحت پوشش قرار داده است.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کشور، مدت زمان امداد رسانی در جاده‌ها را 14 و نیم دقیقه، شهرهای کوچک 7 و نیم دقیقه، شهرهای بزرگ 9 و نیم دقیقه و در تهران به دلیل مسائل ترافیکی 12 و نیم دقیقه اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha