یکشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۴
کد خبر: 179008

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط پوشش بیمه ای اعضای صندوق های بازنشستگی را مشخص کردند.

سلامت نیوز: نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرایط پوشش بیمه ای اعضای صندوق های بازنشستگی را مشخص کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی ماده 7 لایحه تنظیم برخی از احکام برنامه های توسعه کشور را تصویب کردند.

 بر اساس ماده 7 این لایحه که به تصویب مجلس رسید: کارکنان تحت پوشش صندوق های بازنشستگی می توانند در صورت انتقال به سایر دستگاهها یا بازخریدی، اخراج، استعفاء و استفاده از مرخصی بدون حقوق، بدون محدودیت زمان کماکان مشمول صندوق بازنشستگی خود باشند. در این صورت حق بیمه سهم بیمه شده و کارفرما به استثنای افراد منتقل شده به عهده بیمه شده است.


همچنین بر اساس بندی دیگر از این ماده، دولت موظف است هرساله اعتبار لازم موضوع تبصره(2) ماده(28) قانون تأمین اجتماعی مصوب3 تیر1354 را در ردیف جداگانه ای در قانون بودجه سالانه پیش بینی کند.


نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین در بخش دیگری از این ماده مصوب کردند که از زمان لازم الاجراء شدن این قانون در صورتی که دریافتی ایثارگران و فرزندان شهدا مشمول صندوق تأمین اجتماعی و بازنشستگی دیگری گردد، در صورت پرداخت کسور سهم بیمه شده مربوط به حق بیمه صندوق تأمین اجتماعی توسط این افراد و با تحقق شرایط بازنشستگی آنها در هر صندوق، بازنشستگی در هر صندوق به طور مستقل انجام می شود و از مستمری بازنشستگی هر دو صندوق بهره مند می شوند.


براساس بخش دیگری از این ماده، ایثارگران و فرزندان شهدا برای یک بار از پرداخت مابه التفاوت برای پانزده سال سنوات بیمه ای ناشی از انتقال سوابق بیمه ای از یک صندوق بیمه و بازنشستگی به صندوق دیگر بیمه و بازنشستگی که ناشی از تغییر دستگاه استخدامی است، معافند. این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقل الیه از دولت منظور و توسط دولت پرداخت و تسویه می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha