سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 179217

«آنه پِراک» و «هِلن جِننرال» زوج جوانی هستند که ایران را برای سفر یک ماهه خود انتخاب کردند، آنها حالا بعد از خوردن غذاهای ایرانی تصمیم گرفته‌اند طرز پختن کشک بادمجان را یاد بگیرند.

سلامت نیوز: «آنه پِراک» و «هِلن جِننرال» زوج جوانی هستند که ایران را برای سفر یک ماهه خود انتخاب کردند، آنها حالا بعد از خوردن غذاهای ایرانی تصمیم گرفته‌اند طرز پختن کشک بادمجان را یاد بگیرند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، «آنه» که خودش هم معتقد است اسمش دخترانه به نظر می‌رسد، بازیگر مرد سینما و «هِلن» پزشک است که علی‌رغم طولانی شدن صدور ویزای ایران، اصرار داشتند حتما این سفر را انجام دهند.

آنها بعد از اینکه به تهران رسیدند، سفرشان را از شهر رشت شروع کرده و بعد از بازدید از ماسوله و تجربه خوردن غذاهای گیلکی و لذت بردن از مرغ ترش و فسنجان به سمت سمنان و دامغان حرکت کردند. این زوج هلندی بعد از خوردن کشک بادمجان در اولین روز اقامت‌شان در روستای مصر، تصمیم گرفتند طرز پخت آن را در اقامتگاه بومی که در آن ساکن بودند یاد بگیرند.

آنها می‌گویند: ایرانی‌ها غذاهای بسیاری مناسب گیاه‌خواران دارند و چون ما دوستان گیاه‌خوار زیادی در هلند داریم، تصمیم گرفتیم طرز پخت برخی از آنها از جمله کشک بادمجان را که خیلی هم خوشمزه است یاد بگیریم.

«آنه» در پاسخ به خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه تا چه اندازه سینمای ایران را می‌شناسد، بیان می‌کند: من سینمای ایران را دنبال می‌کنم و فیلم «جدایی نادر از سیمین» به کارگردانی اصغر فرهادی را دیده‌ام. به نظرم سینمای ایران حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

او در پاسخ به اینکه آیا سینمای هند را هم به اندازه سینمای ایران دنبال می‌کند یا نه؟ می‌گوید: با اینکه هند برای معرفی سینمای کشورش خیلی تلاش می‌کند، اما من به هیچ وجه فیلم‌های بالیوود را دنبال نمی‌کنم.

این زوج درباره علت سفرشان به ایران اظهار می‌کنند: دوستان ما سفرهای زیادی به دور دنیا داشته‌اند و درباره سفرشان به ایران تعریف زیادی کرده بودند. ما دوستان ایرانی داریم که در هلند زندگی می‌کنند، به همین دلیل تصمیم گرفتیم ایران را از نزدیک ببینیم.

‌آنها قرار است در سفر یک ماهه خود در ایران اصفهان، شیراز، یزد و کرمان را هم ببینند.

آنه و جنرال بعد از ایران به مدت دو هفته به هند و سپس به تایلند و مغولستان سفر می‌کنند. آنها معتقدند با اینکه مردم آسیا به ویژه آسیای شرقی بسیار مهمان‌نواز هستند، اما ایرانی‌ها با دیگر کشورهای آسیایی فرق می‌کنند.

آنه اضافه می‌کند: ما در سفرمان به گیلان هربار که خواستیم به رستورانی که در آن غذا خوردیم یا پرسنل هتلی که در آن اقامت داشتیم انعام بدهیم، آنها نپذیرفتند و گفتند که ما مهمان آنها هستیم.

این زوج هلندی تصمیم دارند در سفرهای بعدی دوباره به ایران بیایند، چون معتقدند ایران دیدنی‌های بسیاری دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha