مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ارتقای سلامت و ایمنی فرآورده‌های غذایی در زمینه‌های صادرات و واردات، اولویت مهم حوزه غذا در سال جدید است.

اولویت سازمان غذا و دارو در سال 95، ایمنی فرآورده‌های غذایی است

سلامت نیوز:مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: ارتقای سلامت و ایمنی فرآورده‌های غذایی در زمینه‌های صادرات و واردات، اولویت مهم حوزه غذا در سال جدید است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، بهروز جنت، مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: سیاستگذاری برای ارتقای سلامت و امنیت فرآورده‌های غذایی صادراتی و وارداتی، بررسی و تصویب برنامه‌ها و تدابیر بخشی و فرابخشی در اجرای سیاست‌های ناظر بر سلامت و امنیت غذایی در سازمان غذا و دارو تبیین شده است.

وی تاکید کرد: باید با تعیین متولی و پاسخگوی واحد در برنامه ششم توسعه از هرگونه موازی کاری نهادها در تایید سلامت مواد غذایی، جلوگیری به عمل آید.

این مقام مسئول در حوزه فرآورده‌های غذایی ادامه داد: تصویب ضوابط سلامت برای طرح‌های بزرگ توسعه‌ای غذایی و نیز تصویب برنامه عملیاتی سامانه خدمات جامع و همگانی سلامت و ایمنی غذایی در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار گرفته است.

جنت افزود: تصویب ساز و کارهای نظارتی و رسیدگی به گزارش‌های نظارتی و همچنین هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی دارای فعالیت‌های مشابه با سازمان غذا و دارو جهت جلوگیری از موازی کاری و اتلاف سرمایه و انرژی کشور (که به عنوان وظایف شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به تصویب رسیده است) از دیگر برنامه‌های دیگر سازمان غذا و دارو در پیشبرد سیاست‌های کلان سلامت است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha