سه‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 179263

طبق مطالعات آماری، بیشتر افرادی که مبتلا به زخم اثنی عشر می شوند دارای گروه خونی O می باشند.

سلامت نیوز: طبق مطالعات آماری، بیشتر افرادی که مبتلا به زخم اثنی عشر می شوند دارای گروه خونی O می باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  دکتر شهرام آگاه متخصص گوارش وکبد اظهار کرد: زخم اثنی عشر جزو بیماری های آزار دهنده در جامعه است که در هر سن و جنیستی به علت مصرف داروهای بدون نسخه یا میکروبی شایع به نام هلیکوباکتر سبب مشکلات متعددی از جمله زخم معده می‌شود.
وی ادامه داد: غشاء معده در برابر اسیدی که بدن برای هضم غذا استفاده می کند، محافظت می کند ولی هنگامی که ترشح اسید معده افزایش بیش از حدی داشته باشد، آسیب زیادی بر غشای معده وارد می کند و منجر به بوجود آمدن زخم اثنی عشر می شود . 


دکتر آگاه تصریح کرد:گاهی اوقات فرد احساس درد معده ندارد یا اغلب دردهای مبهمی دارد که پزشک از نظر تشخیص دقیق تر با روش آندوسکوپی متوجه این بیماری می شود البته ناگفته نماند اکثر افرادی که از دخانیات استفاده می کنند یا استرس زیادی دارند بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.


وی درخصوص علائم این بیماری افزود: هنگامی که فرد مبتلا به این بیماری می شود، دیواره  معده فرد دچار پارگی، التهاب و خونریزی می شود که با گرفتگی معده و درد آغاز شده است و ممکن است هنگام خواب فرد بر اثر درد بیدار شود و با خوردن مواد غذایی درد خود را کاهش دهد.


دکتر آگاه درخصوص درمان مبتلایان به هلیکوباکتری بیان کرد: داروهایی وجود دارد که باعث از بین رفتن این میکروب ها می شوند، علاوه بر این با دسترسی بیشتر افراد به آب سالم و بهداشت افراد کمتر نسبت به قبل به این باکتری معده مبتلا می شوند .


وی خاطرنشان کرد: طبق مطالعات آماری نشان داده بیشتر افرادی که مبتلا به زخم اثنی عشر می شوند دارای گروه خونی O  می باشند، همچنین افرادی که دارای گروه خونی A هستند به دلیل ژنیتیک بیشتر مبتلا به سرطان معده می شوند، بنابراین بهتر است این دو گروه خونی بیشتر مراقب نوع خوردن مواد غذایی و حالات روحی خود باشند تا از این بیماری ها پیشگیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha