رئیس كل سازمان نظام پزشكی گفت: رشته دندانپزشكی پرخطر و پرمشقت است و به سختی كار قشر دندانپزشك توجه نمی شود.

به سختی كار دندانپزشكان كمتر توجه می شود

سلامت نیوز:رئیس كل سازمان نظام پزشكی گفت: رشته دندانپزشكی پرخطر و پرمشقت است و به سختی كار قشر دندانپزشك توجه نمی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، علیرضا زالی شنبه شب در مراسم تجلیل از دندانپزشكان كه در آستانه روز دندانپزشك - 22 فروردین ماه - برگزار شد،‌ افزود: مشكلات جامعه دندانپزشكی كماكان باقی است و در سال های اخیر دندانپزشكان از مشكلات فراروی خودشان خسته شده اند، البته جوانان بیشتر در این زمینه مشكل دارند.


وی با بیان اینكه گلایه و مشكلات جامعه دندانپزشكی كم نیست، تصریح كرد: مهمترین و زبده ترین دانشجویان كشور وارد این رشته می شوند اما به خاطر مشكلاتی كه وجود دارد گاهی اوقات بین نسل جوان دل مشغولی و نگرانی های مهمی وجود دارد.


زالی به مشكل تعرفه های پزشكی در حوزه دندانپزشكی نیز اشاره كرد و افزود: در دندانپزشكی هزینه اقلام و تجهیزات به عنوان بحث مهمی در زمینه تعرفه گذاری است و دندانپزشك در این زمینه هیچ نقشی ندارد.


وی اضافه كرد: در تعرفه گذاری خدمات دندانپزشكی اگر به مواد و تجهیزات توجه شود، ظلم به این قشر است و نباید به گونه ای باشد كه دندانپزشكان دغدغه تعرفه های پزشكی را داشته باشند.


رئیس كل سازمان نظام پزشكی با بیان اینكه تلخ كامی هایی در حوزه تعرفه های پزشكی وجود دارد، گفت: قیمت تمام شده خدمات، مورد توجه واقع نشده است كه خوشبختانه به تازگی (اخیرا) وزارت بهداشت و شورای عالی بیمه تلاش های جدی دارند كه بتوانند مشكلات این قشر را حل كنند.


وی پرداخت مالیات های كلان را از زمره مشكلات جدی دندانپزشكان عنوان كرد و اظهار داشت: عدالت مالیاتی باید اجرایی شود چرا كه دندانپزشكان بخاطر مالیات های سنگین گلایه مند هستند و همان روز اول فعالیت شان، نشان دار می شوند و نمی توانند از پرداخت مالیات فرار كنند.


زالی خاطرنشان كرد: بسیاری از روشهای غیرمتعارف و غیردرست ثروت اندوزی می كنند و از پرداخت مالیات فرار می كنند اما پزشكان در پرداخت مالیات از نظم خاصی برخوردار هستند، به همین منظور موجی از نگرانی و كدورت خاطر در جامعه پزشكی برای پرداخت مالیات وجود دارد.


زالی با بیان اینكه پیشرفت در حوزه دندانپزشكی مناسب است، خاطرنشان كرد: دندانپزشكان در قله های بلند علمی قرار دارند و در عرصه تكنیكی و مهارتی در این حوزه خوداتكا هستیم و روز به روز بر دانش این گروه پزشكی افزوده می شود.


وی گفت: جامعه پزشكی نیازمند ایجاد یك وجاهت وثیق و پایدار است و اگر امروز جامعه پزشكی كشور زیر فشار و جبر قرار بگیرند، حتما پاسخ این قشر متفاوت خواهد بود.


رئیس كل سازمان نظام پزشكی افزود: انسجام صنفی دندانپزشكان، در صحنه بودن و وحدت آنها می تواند برای حل مشكلات این گروه پزشكی كارساز باشد.
در پایان این نشست از 11 دندانپزشك پیشكسوت و جوان به مناسبت روز دندانپزشك تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha