معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی حالت اپیدمی دارند و خیلی سریع می توانند به بخش های دیگر اجتماع تسری یابند.

كمبود بودجه مهار ایدز

سلامت نیوز:  معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی گفت: آسیب های اجتماعی حالت اپیدمی دارند و خیلی سریع می توانند به بخش های دیگر اجتماع تسری یابند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، احمد میدری شامگاه شنبه در نشست كمیته فنی حمایت های اجتماعی ایدز كه با حضور وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی و نمایندگانی از دستگاه های مختلف و سمن ها(سازمان های مردم نهاد) در محل این وزارتخانه برگزار شد، افزود: برخی از رسانه های جمعی اعلام كرده اند آمادگی تهیه فیلم های كوتاه و یا تیزرهای تبلیغاتی آگاهی بخش را برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی دارند.


وی بودجه تخصیص یافته برای مهار بیماری ایدز را اندك دانست و كمبود آن را در مهار این بیماری یكی از مشكلات این حوزه عنوان كرد.


ایدز(AIDS) یا سندرم نقص ایمنی اكتسابی(Acquired immune deficiency syndrome)، نوعی بیماری است كه در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی(HIV) ایجاد می شود.


میدری معتقد است، دستگاه های مختلف دخیل در مهار آسیب های اجتماعی با نشست های منظم می توانند موجب هم افزایی نهادها برای مهار آسیب ها شوند.


معاون وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینكه روند آسیب های اجتماعی هشدار دهنده است، تاكید كرد: جهت های اجتماعی، پیشگیری خاص خود را می طلبد. ماهیت آسیب های اجتماعی تغییر می كند كه بر اثر این تغییر، رفتارهای نوینی را برای كنترل می طلبد.

**فعال شدن پنج كمیته فنی در حوزه آسیب های اجتماعی در سه سال
روزبه كردونی مدیركل آسیب های اجتماعی وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی در این نشست این وزارتخانه را از مجموعه های پیشرو در بحث آسیب های اجتماعی اعلام كرد و گفت: در سه سال گذشته پنج كمیته فنی در زمینه آسیب های اجتماعی در این وزارتخانه فعال شده است.


وی ادامه داد: این وزارتخانه بر نقش سمن ها در مهار آسیب های اجتماعی كه یاریگر دولت هستند، تاكید دارد.


كردونی گفت: خوشبختانه نمایندگانی از سازمان های مختلف كه در این حوزه می توانند نقش موثری داشته باشند در نشست هایی كه به طور منظم در وزارت تعاون،كار و رفاه اجتماعی برگزار می شود، حضور دارند اما متاسفانه جای نمایندگانی از شهرداری و صدا و سیما به عنوان نهادهای تاثیر گذار در این حوزه خالی است.


در كشور حدود 30 هزار نفر شامل 88 درصد مرد و 12 درصد زن مبتلا به بیماری ایدز شناسایی شده اند اما تعداد كل بیماران مبتلا به ایدز در كشورمان حدود 85 هزار تا یكصد هزار نفر تخمین زده می شود.


دلایل ابتلا به ایدز در كشورمان 67.5 درصد از اعتیاد تزریقی، 22.4 درصد از روابط جنسی، 1.8 درصد از مادر به كودك، 7.1 درصد نامشخص و 1.2 درصد از خون آلوده  اعلام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha