دوشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
کد خبر: 181045

مصرف آنتی بیوتیک در مواردی که سینوزیت ویروسی یا آلرژیک نیست فایده‌ای ندارد و تنها به عنوان درمان برای سینوزیت‌های چرکی مؤثر است.

سلامت نیوز:مصرف آنتی بیوتیک در مواردی که سینوزیت ویروسی یا آلرژیک نیست فایده‌ای ندارد و تنها به عنوان درمان برای سینوزیت‌های چرکی مؤثر است.

مردی 35 ساله هستم. از نوجوانی با هر سرماخوردگی یا وزش باد سرد دچار سردرد سینوزیتی می‌شدم اما در سال‌های اخیر سردردهایم بیشتر شده وحتی با مصرف آنتی بیوتیک طولانی مدت هم این درد‌ها کم نمی‌شود. لطفاً مرا راهنمایی کنید که برای رهایی از سردرد‌های سینوزیتی چه باید بکنم؟


به گزارش سلامت نیوز دکتر اکبر بیاتمتخصص گوش و حلق و بینی/فوق تخصص (فلوشیپ) جراحی سر و گردن در پاسخ به این سئوال در روزنامه ایران نوشت:سینوزیت به التهاب مخاط درون سینوس ها گفته می‌شود که می‌تواند ویروسی، چرکی یا همان باکتریایی یا آلرژیک باشد. بهتر است بدانید مصرف آنتی بیوتیک در مواردی که سینوزیت ویروسی یا آلرژیک نیست فایده‌ای ندارد و تنها به عنوان درمان برای سینوزیت‌های چرکی مؤثر است.

از آنجایی که بیشتر سینوزیت‌ها چرکی نیستند مصرف خودسرانه دارو نه تنها کمکی به شما نمی‌کند بلکه می‌تواند با ایجاد مقاومت دارویی در مواقع ضروری مشکل ساز شود. برای مثال می‌توان گفت در موارد سرماخوردگی سینوزیت ویروسی اتفاق می‌افتد که با درمان سرماخوردگی خود به خود رفع می‌شود.


گرفتگی بینی، ترشحات پشت حلق، سردرد و حتی درد دندان ازعلائم سینوزیت محسوب می‌شود، اما نکته مهم این است که هر سردردی که با وزش باد سرد به پیشانی ایجاد یا بدتر شود سردرد سینوزیتی نیست. در واقع اگر تنها با وزش باد سرد دچار سردرد می‌شوید و علامت دیگری ندارید، سردرد شما ناشی از سینوزیت نیست.
بسیاری از سردردها با خم شدن به جلو یا وزش باد سرد به پیشانی  بیشتر می‌شوند.
بنابراین بهتر است برای تشخیص نوع سردرد و درمان مناسب به متخصص گوش و حلق و بینی مراجعه کنید. متخصصان معمولاً برای تشخیص قطعی سینوزیت، از آندوسکوپی بینی یا سی تی اسکن سینوس‌ها استفاده می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha