سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳

برخی دردهایی که در طول زندگی افراد با آنها مواجه می‌شوند، ممکن است هیچ ارتباطی با اندام مورد نظر نداشته باشند و به دلیل اختلالات هورمونی به سراغ شما بیایند.

وقتی ساز تیروئید کوک نیست

سلامت نیوز: برخی دردهایی که در طول زندگی افراد با آنها مواجه می‌شوند، ممکن است هیچ ارتباطی با اندام مورد نظر نداشته باشند و به دلیل اختلالات هورمونی به سراغ شما بیایند.

عضله هایتان همیشه دردناک است؟
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه ایران، همه ما می‌دانیم که برای رسیدن به اندام ایده آل باید سخت ورزش کرد، اما نباید همیشه بعد از ورزش برای شل شدن عضله‌ها حمام آب داغ بگیریم. اگر حتی بعد از استراحت کردن ماهیچه هایتان دردناک است، حمام آب گرم هم نمی‌تواند مشکل شما را حل کند، باید به دنبال مشکلات تیروئیدی باشید تا راه حلی برای درمان دردهای عضلاتتان پیدا شود. هورمون‌های تیروئید کنترل‌کننده متابولیسم بدن بوده و غذایی که می‌خوریم را به سوخت تبدیل می‌کنند. پایین آمدن کنترل متابولیسم بدن به معنی سوخت و ساز ضعیف و گسستگی در سوزاندن انرژی توسط بدن بوده و در نتیجه پیامد آن ضعف ماهیچه هاست. برای خنثی کردن این علائم، ورزش‌هایی که خیلی پیچیده و سنگین نباشند مثل شناکردن یا دویدن روی تردمیل را آغاز کرده و در برنامه غذایی خود حتماً ماهی را بگنجانید. ماهی‌هایی مثل سالمون منبع عالی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که باعث کاهش التهاب‌هایی که دلیل درد مفاصل و ماهیچه هستند، می‌شود.


همیشه سرمایی هستید!
اگر در هوای گرم و معتدل هم باید کت زمستانی خود را بپوشید، امری طبیعی نیست و ممکن است که مشکل کم کاری تیروئید داشته باشید. شاید خیلی راحت بتوانید دمای خانه یا ماشین خود را تنظیم کنید، اما بیمارانی با تیروئید کم کار به سختی می‌توانند دمای بدن خود را تنظیم کنند، زیرا غده تیروئید دمای بدن این افراد را کنترل می‌کند، وقتی غده تیروئید هورمون کمتر ترشح می‌کند، به دلیل اینکه بدن انرژی کمتری می‌سوزاند دمای بدن نیز کاهش پیدا می‌کند، نتیجه انرژی پایین همراه با متابولیسم پایین کمتر شدن گرمای بدن است.


پوستتان خشک می‌شود؟
آیا انواع ماسک‌ها، کرم‌ها و لوسیون‌های پوست را خریداری کرده اید و به نظرتان هیچ کدام اثری ندارند؟ خشکی و حساس شدن پوست هم می‌تواند یکی از علائم کم کاری تیروئید باشد. تغییرات ظاهر و بافت پوست به دلیل کاهش جریان خون به وجود می‌آید که یکی از نشانه‌های عملکرد پایین تیروئید است. با کاهش جریان خون سلول‌های پوست نسبت به زمان طبیعی یک چهارم تا یک پنجم خون دریافت می‌کنند و این باعث حساس شدن و چروک افتادن پوست می‌شود. همچنین پایین آمدن متابولیسم بدن که به خاطر تولید بسیار پایین هورمون تیروئید اتفاق می‌افتد، باعث کم شدن میزان تعریق بدن می‌شود. با کم شدن تعریق پوست رطوبت خود را از دست داده و خشک و پوسته پوسته می‌شود. اگر شما فقط پوستتان خشک شده شاید اگزما داشته باشید، اما اگر این خشکی پوست با ناخن‌های شکننده، ریزش مو و دیر خوب شدن زخم هایتان همراه است، باید برای چک کردن تیروئید به پزشک مراجعه کنید.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha