معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با تاكید بر لزوم پیگیری غیبت كودكان در مدرسه از سوی آموزش و پرورش ، گفت: دختران بانوی مشهدی كه مورد همسرآزاری قرار گرفته بودند هم اكنون در مراكز این سازمان هستند و هدف ما این است كه این بچه ها نزد مادر بازگردند.بانوی مشهدی و دختران 6 و هشت ساله اش توسط همسر معتادش از دوم فرودین به مدت 21 روز شكنجه شدند.

سلامت نیوز: معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور با تاكید بر لزوم پیگیری غیبت كودكان در مدرسه از سوی آموزش و پرورش ، گفت: دختران بانوی مشهدی كه مورد همسرآزاری قرار گرفته بودند هم اكنون در مراكز این سازمان هستند و هدف ما این است كه این بچه ها نزد مادر بازگردند.بانوی مشهدی و دختران 6 و هشت ساله اش توسط همسر معتادش از دوم فرودین به مدت 21 روز شكنجه شدند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حبیب الله مسعودی فرید  افزود: در بسیاری از كشورها، تعداد زیادی مددكار اجتماعی و مددكار تخصصی در مدرسه فعالیت می كنند؛ این افراد دوره های خاص را آموزش دیده اند و اگر كودكی در مدرسه غیبت كند از طریق پیامك به والدین كودك اطلاع رسانی می شود و در مرحله بعد مددكار مربوطه ، پیگیری های لازم را انجام می دهد.


وی تاكید كرد: آموزش و پرورش باید بحث بازمانده های از تحصیل را خیلی جدی بگیرد؛ بخش مشاوره و مددكاری اجتماعی در آموزش و پرورش باید راه اندازی شود و جدی تر گرفته شود.


وی تصریح كرد: مدارس باید از قالب سنتی بیرون بیایند و بیش از گذشته به مسائل مددكاری و پرورشی اهمیت دهند؛ جای بخش مددكاری در مدارس خالی است و روانشناسی و مشاوره در مدارس باید خیلی جدی تر از آنچه كه هست به آن توجه شود.

**دختركان اعظم به آغوش مادر بازمی گردند
معاون سازمان بهزیستی گفت: این زن اكنون مرخص شده است و در منزل یكی از آشنایان خود به سر می برد؛ طبق آخرین گزارشات، كودكان نیز در مراكز بهزیستی نگهداری می شوند و تقریبا هر روز مادرشان را می بینند و هدف ما این است كه این بچه ها نزد مادر بازگردند.


وی در عین حال اظهار كرد كه در زمان حاضر مادر به شرایط لازم جسمی و روانی نرسیده است و همچنین ضروری است كارهای مددكاری بیشتری برای كودكان صورت گیرد اما نگاه آینده ما این است كه حتما این كودكان كنار مادرشان باشند.


معاون اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: هنگامی كه كودكان نزد مادر بازگردند، خدمات مددكاری و روانشناسی حمایتی بهزیستی ادامه می یابد تا این كودكان زندگی بهتری داشته باشند.
مسعودی فرید یادآور شد: در همه مراكز شبه خانواده ، هم مددكار و هم روانشناس وجود دارد كه برای كودكان پرونده تشكیل می دهد و هركدام برنامه كمكی خود را دارند .


پدر شكنجه گر به شیشه و كریستال اعتیاد داشته و گفته می شود كه اجازه نمی داده است تا كودكانش به مدرسه بروند.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha