مدیرکل صدور پروانه پزشکی سازمان نظام پزشکی، گفت: متأسفانه رسانه‌ها آیین‌‌نامه تبلیغاتی پزشکی را رعایت نمی‌کنند و محصولات قاچاق به‌راحتی تبلیغ می‌شوند، در حالی‌که صدمه ناشی از آن جبران‌ناپذیر است.

سلامت نیوز:مدیرکل صدور پروانه پزشکی سازمان نظام پزشکی، گفت: متأسفانه رسانه‌ها آیین‌‌نامه تبلیغاتی پزشکی را رعایت نمی‌کنند و محصولات قاچاق به‌راحتی تبلیغ می‌شوند، در حالی‌که صدمه ناشی از آن جبران‌ناپذیر است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مقیمی در نشست خبری در رابطه با تبلیغات غیرقانونی پزشکی از سوی رسانه‌ها گفت: آیین‌نامه تبلیغات پزشکی و محصولات و فرآورده‌های مربوط به آن در نظام پزشکی وجود دارد. اینکه گاهی تبلیغات خارج از این آیین‌نامه را می‌بینیم، به این دلیل است که دستگاه‌های مجری آیین‌نامه ما را نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: این آیین‌نامه باید به تمام نشریات کشور ابلاغ شود؛ چراکه منبع و مبنای تبلیغات پزشکی است.

مدیرکل صدور پروانه پزشکی سازمان نظام پزشکی، گفت: صدمه و آسیب ناشی از تبلیغات غیرمجاز در رسانه‌های جبران‌ناپذیر است و باید سلامت تبلیغات توسط سازمان نظام پزشکی رصد و تأیید شود.

مقیمی گفت: در حال حاضر زمان صدور مجوز برای پزشکان حداکثر ظرف یک روز و برای شرکت‌های توزیع‌کننده محصولات طی 15 روز انجام می‌شود.

وی افزود: متأسفانه دروازه‌های تبلیغات باز است و محصولات قاچاق پزشکی به‌راحتی تبلیغ می‌شوند و علت این نابسامانی، عدم رعایت آیین‌نامه از سوی مراکز مجری و واحدهای بازرگانی رسانه‌هاست.

مدیرکل صدور پروانه پزشکی سازمان نظام پزشکی، گفت: از سال 83 آیین‌نامه تبلیغاتی در نظام پزشکی تبیین شده است و ما با خاطیان درصورتی‌که عضو جامعه پزشکی باشند، می‌توانیم برخورد کنیم و با افراد غیرپزشک فقط می‌توانیم نامه‌نگاری کنیم و توان برخورد قانونی را نداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha