معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: این سازمان هیچ مشكلی برای ارائه خدمات به زنان معتاد در كشور ندارد.

مشكلی برای ارائه خدمات به زنان معتاد نداریم

سلامت نیوز:  معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور گفت: این سازمان هیچ مشكلی برای ارائه خدمات به زنان معتاد در كشور ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حبیب الله مسعودی فرید  با اشاره به موضوع زنان متجاهر (كارتن خواب) افزود: براساس قانون شهرداری، ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت بهداشت به عنوان متولیان ارائه خدمات به زنان معتاد هستند اما سازمان بهزیستی نیز برای ارائه خدمات مشاوره ای و مددكاری هیچ مشكلی ندارد.
معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور خاطرنشان كرد: در خصوص مددكاران كه آمار كل آنها در كشور به دو تا سه هزار نفر می رسد، هیچ مشكلی برای همكاری با سازمان های یادشده و ارائه خدمات به معتادان به ویژه زنان معتاد نداریم.


وی اضافه كرد: اكنون در مركز شهید محلاتی 34 بانوی معتاد بهبود یافته با فرزندانشان هستند همچنین پارسال 100 كودك با داشتن پدر و مادر دارای اعتیاد، به مراكز شبه خانواده بهزیستی تحویل داده شد.


مسعودی فرید با بیان اینكه سازمان بهزیستی پذیرای زنان معتاد است، ادامه داد: مصوبه مجلس شورای اسلامی كه 30 میلیار ریال از اعتبارات حوزه زنان به این سازمان بوده است، نیز برای زنان آسیب پذیر هزینه خواهد شد كه امیدواریم گامی موثر در جهت كاهش مشكلات این زنان باشد.
وی با بیان اینكه اگرچه برای نگهداری زنان كارتن خواب در مراكز پرجمعیت نیستیم، خاطرنشان كرد: می بایست این گونه زنان برای بهتر رسیدگی شدن به وضعیت شان در گروه های كوچك نگهداری شوند تا ارائه خدمات با كیفیت بالاتری به این قشر صورت گیرد.


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی كشور ابراز امیدواری كرد با تخصیص اعتبارات به موقع و رسیدگی بیشتر مسئولان بتوان روز به روز از آمار معتادان زن در جامعه را كاهش داد، چرا كه با كاهش آسیب های اجتماعی در میان زنان، از مشكلات خانواده نیز كاسته خواهد شد.


براساس آمار ستاد مبارزه با موادمخدر، یك میلیون و 325 هزار نفر در كشور مصرف كننده موادمخدر هستند كه 10 درصد آنان را زنان تشكیل می دهند و از مجموع 13 تا 15 هزار معتاد متجاهر (كارتن خواب)، تعدادی از آنان نیز زن هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha