شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۹

رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با بیان اینکه طبق قانون ارائه مشاوره های ازدواج بر عهده این سازمان است، گفت: در حال حاضر 1600 مرکز مشاوره در کشور وجود دارد.

فعالیت 1600 مرکز مشاوره ازدواج در کشور

سلامت نیوز: رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی با بیان اینکه طبق قانون ارائه مشاوره های ازدواج بر عهده این سازمان است، گفت: در حال حاضر 1600 مرکز مشاوره در کشور وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا،مجید رضازاده  با بیان اینکه طبق قانون مجوز مراکز مشاوره ازدواج از سوی سازمان بهزیستی ارائه می شود، گفت: سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی در فرایند صدور و راه اندازی مراکز مشاوره ازدواج با یکدیگر تعامل دارند و مجوز صلاحیت حرفه ای مشاوران از سوی سازمان نظام روانشناسی صادر می شود.


رئیس مرکز توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی ادامه داد: بهزیستی در راستای فعالیت مراکز مشاوره به دنبال موازی کاری با هیچ یک از ارگان ها نیست چرا که معتقدیم باید در ارائه خدمات مشاوره ای ازدواج و خانواده از موازی کاری جلوگیری کرد اما وزارت ورزش و جوانان این مساله را نادیده می گیرد.


وی همچنین درخصوص تقویت فعالیت مراکز مشاوره ازدواج گفت: طبق تفاهم نامه ای که میان سازمان بهزیستی و سازمان نظام روانشناسی منعقد شده باید عملکرد تمامی مراکز مشاوره تقویت شود. البته سعی داریم تا با هماهنگی شورای عالی بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره را بتوانیم بیمه کنیم.


رضازاده با اشاره به نگاه سلامت محور به خدمات روانشناختی گفت: آموزش ها در امر ازدواج در محور سلامت خانواده و زوجین تعریف می شود.


در حالی طبق گفته های مسئولان سازمان بهزیستی، فرایند صدور مجوز به مراکز مشاوره ازدواج در اختیار این سازمان قرار دارد اما مدیرکل دفتر ازدواج و تعالی خانواده از تدوین آئین نامه اجرایی تأسیس مراکز مشاوره آماده شده و در دستور کار هیأت دولت است که پس از تصویب، دستگاه ها در حیطه وظایف خود باید در زمینه ازدواج و تعالی خانواده خدمات ارائه دهند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha