سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۲
کد خبر: 181869

امضاء تفاهم نامه با کره جنوبی در زمینه پزشکی

سلامت نیوز:تفاهم نامه ای میان ایران و کره جنوبی در زمینه همکاری مشترک در حوزه بررسی مستندات پزشکی به امضا رسید.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در مراسم امضای این تفاهم نامه که با حضور علی ربیعی وزیر تعاون ، نوربخش رئیس سازمان تامین اجتماعی و چان چینگ یوب وزیر بهداشت و رفاه کره جنوبی برگزار شد دو طرف متعهد شدند تا در زمینه بهبود وضعیت بیمه ها با یکدیگر همکاری کنند .
در مراسم امضای این تفاهم نامه وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت : مدتهاست به دنبال بهبود وضع بیمه ها هستیم و نظام یکپارچه خرید بیمه ها را دنبال می کنیم.
ربیعی افزود: با توجه به این که منابع بیمه گرها در ایران متفاوت است درصدد برقراری نظام خرید یکپارچه بیمه هستیم.
وی گفت: گام نخست در این زمینه در نیمه سال گذشته با ابلاغ خرید واحد برداشته شد و در گام دوم نیز در زمینه نظام فناوری اطلاعات و یکپارچگی بانکهای اطلاعاتی باید اقداماتی صورت گیرد.
ربیعی افزود: کره جنوبی در این زمینه تجربیاتی دارد و ما با این کشور در حوزه استانداردسازی و یکپارچه سازی منابع همکاری خواهیم داشت تا بخشی از هزینه ها کاهش یابد.
وی گفت: در حاشیه سفر هیئت کره ای به ایران در زمینه اعزام نیروی کار بحث ها و گفتگوهایی داشته ایم و آنها از ناهماهنگی های فرهنگی نیروهای اعزام شده از ایران گلایه داشتند که سازمان آموزش فنی و حرفه ای مامور ساماندهی موضوع شد.
ربیعی افزود: همانطور که با ترکیه قرارداد تامین اجتماعی امضا کردیم به دنبال تبادل قرارداد پذیرش سابقه های تامین اجتماعی با کره نیز هستیم که در صورت سفر هیئت ایرانی به این کشور نهایی خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha