یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 182185

هوای نامساعد اغلب سبب بروز بیماری های مزمن می‌شود. بر این اساس طب سنتی راه‌های منحصر به فردی را برای تنظیم ارگان‌های داخلی بدن در چهار فصل سال به عنوان اصول مهم و اساسی و حفظ سلامتی معرفی می‌کند.

سه پیشنهاد برای مریض نشدن در فصل بهار

سلامت نیوز: هوای نامساعد اغلب سبب بروز بیماری های مزمن می‌شود. بر این اساس طب سنتی راه‌های منحصر به فردی را برای تنظیم ارگان‌های داخلی بدن در چهار فصل سال به عنوان اصول مهم و اساسی و حفظ سلامتی معرفی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قدس آنلاین، در بهار مردم باید قدری دیرتر به رختخواب بروند و اندکی نیز زودتر از خواب بیدار شوند. ورزش صبحگاهی در هوای آزاد ضروری است. هوای تازه، نسیم بهاری و حرارت خورشید در این فصل به انسان فکر راحت و روحیه‌ای قوی می‌بخشد. هر چند هوا گرم‌تر شود، پوست بدن برای هماهنگی با طبیعت شل می‌شود و مقاومتش در برابر سرما کمتر می‌شود. بنابراین در این فصل افراد ضعیف و کهنسال بسادگی گرفتار سرماخوردگی می‌شوند که اغلب بیماری‌های ناشناخته دیگری را به دنبال دارد.

تحقیقات دانشکده طب سنتی بیجینگ با مطالعه 4 هزار و 806 بیمار نشان داده است، ماه های مارس و آوریل همان فروردین و اردیبهشت زمان اوج ابتلا به بیماری‌های شدید قلبی و سکته محسوب می‌شوند. پس افراد ضعیف و سالخورده قطعاً باید وقتی که احساس سرما می‌کنند، لباس بیشتری بپوشند و نسبت به گرم نگه داشتن کمر و پشت خود توجه بیشتری کنند. در بهار همه چیز جان می‌گیرد. میکروب ها و ویروس‌ها نیز شروع به رشد کرده و بیماری‌های مسری را افزایش می‌دهند.


برای پرهیز از بیماری‌های حاد فصل بهار سه پیشنهاد وجود دارد: نخست خوردن غذاهای آبدار مانند سوپ که از مواد خوراکی گیاهانی که حرارت و دمای بدن را کاهش می‌دهند، تهیه شده باشد.


دوم قرار دادن عرق نعناع در اتاق خواب، این مایع وقتی تبخیر می‌شود، هوا را ضدعفونی می‌کند و سوم ورزش کردن و ماساژ درمانی. افراد ضعیف و سالخورده باید از رفتن به اماکن عمومی که هوای آلوده ای دارند، خودداری کنند.

طب سنتی می‌گوید، در بهار فعالیت کبد نباید تشدید شود؛ زیرا در این صورت از فعالیت طحال جلوگیری کرده و آن را ضعیف می‌کند. بنابراین در فصل بهار باید شیرینی های بیشتری مصرف کرد؛ چون طحال را فعال می‌کند و نیز غذاهای ترش که کبد را تقویت می‌کنند، باید محدود شوند. خرما از آنجا که دارای پروتئین فراوان است و همچنین قند، ویتامین‌های A و C برای طحال مفید هستند. چینی‌ها می‌گویند، اگر سه خرما در روز بخوری، پیر نخواهید شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha