سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۲
کد خبر: 182492

گذشته از فواید ورزش روی خلق و خوی، کاهش وزن و تناسب اندام، مطالعات حاکی از آنند که ارتباط مستقیمی بین فعالیت بدنی منظم و جوان ماندن پوست وجود دارد.

ورزش از 5 طریق پوستتان را جوان نگه می دارد

سلامت نیوز: گذشته از فواید ورزش روی خلق و خوی، کاهش وزن و تناسب اندام، مطالعات حاکی از آنند که ارتباط مستقیمی بین فعالیت بدنی منظم و جوان ماندن پوست وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت، ورزش از 5 طریق با حفظ سلامت پوست شما در ارتباط است:

تعریق، ضد باکتری است: گرچه تعریق ناشی از ورزش می تواند یک عامل مزاحم باشد، اما به گفته محققان، عرق کردن ضمن فعالیت بدنی خاصیت حمام بخار را دارد و باعث باز شدن منافظ پوست می شود. مطالعات اخیر همچنین حاکی از آنند که تعریق یک آنتی بیوتیک طبیعی شناخته شده با عنوان درمسیدین است که منجر به از بین رفتن باکتری ای کولای و استفافیلوکوک اورئوس می شود. علاوه بر این، وقتی که عرق می کنیم، درمسیدین توسط پوست تولید می شود و زمانی که پوست دچار آسیب دیدگی ناشی از بریدگی، خارش یا نیش گزندگان می شود این ماده می تواند با میکروب ها و آلودگی ها مبارزه کند.

افزایش جریان در پوست: ورزش جریان خون و میزان اکسیژن را علاوه بر این که در قلب و دیگر اندام حیاتی دیگر افزایش می دهد، منجر به بهبود جریان خون در پوست نیز می شود و همین روند، پاکسازی پوست را نیز از طریق از بردن مواد سمی ناشی از آلودگی هوا یا دود سیگار به همراه دارد. ورزش هایی شامل قدم زدن یا دوچرخه سواری و به طور کلی ورزش های هوازی، در پاک سازی پوست بسیار موثرند.

تولید طبیعی کلاژن: ورزش کردن موجب افزایش تولید طبیعی کلاژن که نوعی بافت پیوندی است، شده و به جوان شدن پوست بدن منجر می شود. در کسانی که ورزش نمی کنند، تعداد فیبروبلاست ها که محرک تولید ماده کلاژن در پوست هستند، کمتر است. در این افراد، پوست به سرعت تیره و چروک می شود.

کنترل هورمون های مردانه: هر چیزی که بتواند میزان ترشح هورمون های مردانه را کنترل کند، می تواند نه تنها روی پوست بلکه روی میزان ریزش مو هم اثر بگذارد. ورزش از جمله روش هایی است که تولید این هورمون را کاهش می دهد.

کاهش استرس: ورزش منظم با سطوح متعادل کورتیزول، هورمون مربوط به استرس، ارتباط دارد. افزایش تولید کورتیزول یعنی افزایش تولید سبوم یا چربی و ابتلا به آکنه. وقتی شما به اندازه کافی ورزش نمی کنید، در معرض ترشح کورتیزول بیشتر قرار می گیرید که خود باعث شکستن و از بین رفتن کلاژن در پوست و بروز چین و چروک می شود.

منبع:yahoo.com/beauty


١٢:٢٣

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha