عضو مجمع نمایندگان استان مازندران از برداشت غیرقانونی شن‌ از بستر رودخانه‌ها از سوی سودجویان و شهرداری‌ها خبر داد و گفت: برای افزایش نظارت و صیانت از حریم رودخانه‌ها باید گشت حفاظت از رودخانه فعال شود.

نقش شهرداری‌ها در برداشت‌های غیرقانونی از بستر رودخانه‌ها/ گشت‌ حفاظت از رودخانه‌ها فعال شود

سلامت نیوز:عضو مجمع نمایندگان استان مازندران از برداشت غیرقانونی شن‌ از بستر رودخانه‌ها از سوی سودجویان و شهرداری‌ها خبر داد و گفت: برای افزایش نظارت و صیانت از حریم رودخانه‌ها باید گشت حفاظت از رودخانه فعال شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،عبدالوحید فیاضی در واکنش به تشکیل گشت حفاظت از رودخانه‌ها، گفت: یکی از مشکلات اساسی در حفاظت از حریم رودخانه، دریا و نهرها نبود نظارت و مراقبت از حریم آنها بوده به گونه‌ای که عدم نظارت منجر به تصرفاف غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها و تعدی به انفال شده است.

نماینده مردم محمود‌آباد و نور در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: برداشت‌های غیرمجاز نیز از حریم و بستر رودخانه‌های محلی و حتی نزدیک دریا در نبود نظارت و صیانت از رودخانه‌ها اتفاق افتاده است، متاسفانه علاوه بر سودجویان، شهرداری‌ها هم در این برداشت‌های غیرمجاز دخیل هستند.

وی درباره برداشت‌های غیرقانونی از بستر رودخانه‌ها در استان‌های شمالی، افزود: متاسفانه در استان‌های شمالی کشور شبانه از شن‌های کف رودخانه‌های نزدیک دریا برداشت‌های غیرقانونی می‌شود، برداشت‌هایی که محل درآمد هنگفتی برای عده‌ای شده است؛ شن‌خواری پدیده‌ ای است که شهرداری‌ها و پیمانکاران شهرداری و سودجویان محلی در آن دست دارند.

فیاضی وزارت نیرو را متولی صیانت از رودخانه‌ها دانست و گفت: سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز در صیانت از رودخانه‌ها وظایفی را بر عهده دارد، بنابراین تشکیل و فعال‌سازی گشت‌های حفاظت از رودخانه‌ها برای جلوگیری از تخریب‌ها و تصرف‌های غیرمجاز و آسیب‌زا قدامی موثر و ضروری است.

عضو مجمع نمایندگان استان مازندران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت با تامین منابع باید در فعال‌سازی گشت حفاظت از رودخانه‌ها به وزرات نیرو کمک کند تا با افزایش نظارت از میزان تخلفات نیز کاسته شود.

محمد حاج رسولی‌ها مشاور وزیر نیرو با اعلام تشکیل گشت و بازرسی از رودخانه‌های کشور به منظور حفظ و صیانت، هشدار داده است که ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم رودخانه‌ها به قوه قضائیه معرفی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha