مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه شرایط بیمه تکمیلی در کشور ناپایدار است، گفت: بخش زیادی از کاری که به نام بیمه تکمیلی انجام می‌شود در واقع یک نوع حق العمل کاری است.

سلامت نیوز:مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران با بیان اینکه شرایط بیمه تکمیلی در کشور ناپایدار است، گفت: بخش زیادی از کاری که به نام بیمه تکمیلی انجام می‌شود در واقع یک نوع حق العمل کاری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، محمد جواد کبیر در نشست شورای مدیران آتیه سازان حافظ با بیان اینکه خوشبختانه شرکت آتیه سازان حافظ امروز به جایی رسیده است که این توان را در خود می‌بیند که وارد برنامه نویسی شود، افزود: در قوانین بالا دستی همچون برنامه پنجم توسعه و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بر حرکت بر اساس برنامه ریزی تاکید ویژه ای شده است.

وی  تاکید کرد: ما باید نسبت به آنچه در حوزه ماموریتی‌مان است نگاه جدیدی داشته باشیم، شرکت آتیه‌سازان حافظ با توجه به جنس، بازار کار و حوزه ماموریتی که دارد نمی تواند یک موسسه بدون برنامه باشد.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران تصریح کرد: قطعا امروز قلمرو کاری آتیه سازان با ۵ سال پیش بسیار متفاوت است، امروز از حدود ۱۴ میلیون جمعیت بیمه شده کل کشور، ۶ میلیون نفر آنها تحت پوشش آتیه سازان حافظ است، بنابراین بی شک شرکت آتیه سازان می‌تواند نقش اثرگذار و تعیین کننده در ایجاد تعادل در نظام عرضه و تقاضا در بازار بیمه تکمیلی داشته باشد.

کبیر با بیان اینکه بیمه تکمیلی در کشور ما از یک فرایند مناسب برخوردار نیست، افزود: برنامه می‌تواند ابزار بسیار خوبی در شرکت آتیه سازان حافظ برای ایجاد همگرایی بین بخش‌های مختلف این شرکت و نوع ارتباطش با سازمان های مرتبط باشد.

وی متذکر شد: اگر برنامه نداشته باشم نمی‌توانیم فعالیت‌هایمان را سازماندهی کنیم، ساماندهی فعالیت‌ها بدون اینکه برنامه‌ای پشت آن باشد ما را به هدف نمی‌رساند.
کبیر یادآوری کرد: مشکل دیگری که در بسیاری از سازمان‌ها و نهادها با آن مواجه هستیم برنامه گریزی است که محصول یک حاکمیت آنارشیسم است که هیچ وقت نمی‌تواند در بلند مدت نتیجه بخش باشد.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران همچنین اذعان داشت: با بیان اینکه شرایط بیمه تکمیلی در کشور ناپایدار است، ولی در حال حاضر بخش زیادی از کاری که به نام بیمه تکمیلی انجام می‌شود در واقع یک نوع حق العمل کاری است.

وی ناپایداری منابع، رقابت برخی شرکت‌ها با شیوه‌های نادرست، نبود ضوابط و استاندارد در تبیین و تعیین کارکردهای بیمه در مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی و نبود فرایند روشن ارتباطی بین حوزه‌ بیمه‌های مکمل و حوزه های اجتماعی را از عوامل تهدید کننده برای شرکت آتیه سازان حافظ دانست.

کبیر با تاکید بر اینکه ادامه حیات بیمه آتیه سازان به عنوان تعادل کننده بازار بیمه مکمل ضروری است، گفت: امیدورایم این برنامه نقطه عطفی برای مدیریت منابع و تعریف جدید روابط بین ستوه مختلف ستاد آتیه سازان حافظ با زیر مجموعه اش باشد.

بازار درمان را در حوزه بیمه تکمیلی، ساماندهی می کنیم

سید مرتضی ادیانی مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ  نیز با بیان اینکه جلسات متعددی برای تدوین برنامه استراتژیک داشته ایم، گفت: در صددیم بازار درمان را در حوزه بیمه تکمیلی، ساماندهی کنیم. همچنین در این جلسات تلاش کرده ایم تا برنامه ایی عملیاتی و تدوین شود که نیاز و منافع مشتری در آن لحاظ گردد.

وی با بیان اینکه متاسفانه هنوز در برنامه‌نویسی به حدی رشد نکردیم که زنجیره ارتباطی بین برنامه‌ها حفظ شود، ادامه داد: در برنامه‌های کلان کشور مثل برنامه پنجم توسعه اصطلاحات زیبایی کنار هم چیده شده است که به تنهایی ارزشمند است مثل تجمیع منابع، خرید راهبردی و ... ولی هیچ زنجیره‌ای آنها را به هم متصل نمی کند، همزمان که از تجمیع منابع صحبت می شود از تخصیص ۱۰ درصد از درآمد هدفمندی یارانه‌ها و یا درصد مالیات بر ارزش افزوده به وزارت بهداشت گفته می شود، یعنی تجمیع زیر سوال می‌رود، مواردی از این قبیل در برنامه های نوشته شده زیاد دیده می‌شود.

ادیانی افزود: در تدوین برنامه استراتژیک شرکت در سال ۹۵، تلاش کردیم بازار درمان را در حوزه بیمه تکمیلی ساماندهی کنیم، این برنامه به دنبال ایجاد منابع مالی پایدار برای شرکت از طریق تولید منابع جدید، مدیریت هزینه‌ها و تنوع خدمات است.

  

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha