نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش زمین خواری را ناشی از کم‌کاری و ضعف نظارت دستگاه‌های متولی خواند وگفت: همراهی مجلس و قوه قضائیه در کاهش تخلفات این بخش موثر خواهد بود.

زمین‌هایی که در سایه نبود نظارت آب می‌روند

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش زمین خواری را ناشی از کم‌کاری و ضعف نظارت دستگاه‌های متولی خواند وگفت: همراهی مجلس و قوه قضائیه در کاهش تخلفات این بخش موثر خواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز، محسن علیمردانی در گفت وگو با خانه ملت، با انتقاد از گسترش زمین خواری در کشور، افزود: بروز معضل زمین خواری که امروز به طور گسترده شاهد آن هستیم نشان‌دهنده غفلت دستگاه‌های متولی در نگهداری از اراضی ملی و ثبت اسناد این اراضی است زیرا پدیده زمین خواری موضوع کوچکی نیست که از نگاه‌ها پنهان بماند لذا عدم نظارت مسئولان در رشد این معضل مشهود است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بستر رودخانه ها مکانی است که غیرمجاز بودن ساخت و ساز در آن امری بدیهی است اما برخی متخلفان در مقابل دیدگان همه مسئولان به احداث ویلاهای غیرمجاز و ساختمان های بلند اقدام می‌کنند درحالی که هیچ ممانعتی از این فعالیت‌های غیرقانونی صورت نمی‌گیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: متاسفانه اغلب زمانی که این تخلفات رسانه‌ای می‌شود دستگاه های نظارتی وارد میدان شده و ساختمان احداث شده را تخریب می‌کنند درحالی که باید قبل از شروع این تخلف نهادهای متولی مانع از ساخت و سازهای غیرقانونی شوند.

وی با بیان اینکه در کشور عملکرد برخی بانک ها و زمین خواری دو معضل اساسی در حوزه فساد اقتصادی به شمار می رود که باید مورد توجه واقع شود، یادآور شد: به نظر می رسد قوه قضاییه و مجلس باید به صورت جدی به تخلفات این دو حوزه ورود کنند زیرا با توجه به  گستردگی تخلفات در این دو بخش شناسایی متخلفان نیز کار سختی نخواهد بود.

علیمردانی تاکید کرد: چگونه ممکن است با وجود دستگاه‌های نظارتی متعدد در کشور  تخلفات در حوزه زمین خواری همچنان ادامه داشته باشد، این نشان دهنده آن است که کم کاری هایی از سوی مسئولان مربوطه وجود دارد که باید با برخوردهای بازدارنده مانع از بروز آن شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: به نظر می‌رسد به موضوع پیشگیری توجه کافی صورت نگرفته است زیرا اگر در بسیاری از حوزه ها پیشگیری صورت می‌گرفت شاهد تخلفاتی همچون زمین خواری در کشور نبودیم درحالی که همیشه بعد از پررنگ شدن این معضل، دستگاه های نظارتی وارد عمل می شوند.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با یادآوری طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی، گفت: در طرح تشکیل سازمان مبارزه با مفاسد اقتصادی به موضوعاتی همچون زمین خواری توجه شده که درصحن مجلس مشمول اصل 85 قانون اساسی شد، لذا بررسی هایی درکمیسیون مشترک پیرامون آن شکل گرفت که اگر بتوان در فرصت باقی مانده از مجلس نهم، آن را تعیین تکلیف و به شورای نگهبان ارسال کرد می توان گام بلندی در مبارزه با مفاسد اقتصادی به ویژه زمین خواری برداشت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha