معاون سلامت وزارت بهداشت گفت: تزریق واکسن آنفلوانزای A همانند سایر واکسن ها ممکن است عارضه داشته باشد.

دکتر سیدحسن امامی رضوی روز شنبه در حاشیه اجلاس روسای دانشگاهها از تصویب اختصاص 26 میلیارد تومان بودجه‌ برای تجهیز یکهزار تخت ICU بیمارستانی در ستاد کشوری آنفلوانزا خبر داد و گفت: نوع واکسن آنفلوانزای Aبرای مادران باردار متفاوت است که درخواست خرید آن داده شده و تا هفته آینده وارد کشور می‌شود. همچنین علاوه بر بیماران پرخطر، میزانی از واکسن های وارد شده به کشور برای پرسنل بهداشتی درمانی در نظر گرفته شده است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه واکسن آنفلوانزای A تا حدود 90 درصد مصونیت در مقابل این بیماری ایجاد می‌کند در رابطه با عوارض این واکسن ‌ها گفت: واکسن آنفلوانزای A نیز مانند هر واکسن دیگری ممکن است عوارضی نظیر درد محل تزریق، قرمزی، بدن درد، تب و... را به همراه داشته باشد.

امامی رضوی در پاسخ به سئوالی در رابطه با مباحث مطرح شده مبنی بر فراهم آوردن امکان ازدواج موقت برای مردان به منظور کنترل رفتارهای پرخطر جنسی و جلوگیری از خطر ابتلای زنان به ایدز گفت: هر چه امکان ازدواج برای جوانان زودتر فراهم شود، می‌توانیم در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی از جمله رفتارهای پرخطر جنسی موفق‌تر باشیم.

معاون سلامت وزارت بهداشت، بالا رفتن سن ازدواج را از علل گسترش رفتارهای پرخطر جسنی عنوان کرد و گفت: در حوزه سلامت بیشتر تاکید بر آن است که امکان ازدواج ساده و ارزان برای جوانان فراهم شود.

وی در این زمینه ادامه داد: به منظور کنترل رفتارهای پرخطر جنسی و همچنین جلوگیری از بروز موارد ایدز به ویژه در زنان، وزارت بهداشت بیشتر با ازدواج دائم موافق است. در زمینه ازدواج موقت و کوتاه مدت به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی، باید کارشناسان اجتماعی نظر دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha