دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ۸هزار گونه گیاهی داریم و از این ۸هزار گونه ۲هزار و ۵۰۰ گونه‌اش دارویی است, پایه و اساس طب سنتی این گیاهان دارویی است که قرابت فراوانی با طب سنتی دارد.

۲هزار و ۵۰۰ گونه گیاهی در ایران وجود دارد

سلامت نیوز: دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری گفت: ۸هزار گونه گیاهی داریم و از این ۸هزار گونه ۲هزار و ۵۰۰ گونه‌اش دارویی است, پایه و اساس طب سنتی این گیاهان دارویی است که قرابت فراوانی با طب سنتی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم, علی ابراهیمی اظهار داشت: ستاد توسعه علوم فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت، اهمیت فوق العاده‌ای برای طب سنتی و گیاهان دارویی قائل است.

به‌گفته وی خود معاونت طب سنتی در وزارت بهداشت بر اساس سند گیاهان دارویی بوده است. خوشبختانه شورای اختلاف فرهنگی بر اساس اهمیتی که برای موضوع قائل است، سند گیاهان دارویی و طب سنتی را تصدیق و به دولت ابلاغ کرده است. نقشه راه توسط وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌ها و نهادهای همکار تبیین می‌شود.

دبیر ستاد توسعه گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان داشت: هر وزارت‌خانه و سازمانی وظیفه‌ای به‌عهده دارد. وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به ظرفیتی که در کشور داریم و با توجه به میراث گرانبهایی که در کشور داشته‌ایم و در حال حاضر داریم، باید در آنجا خودش را پرزنت کند, باید دید؛ چه برنامه‌ای برای توسعه طب سنتی دارد؟ طب سنتی در چین و هند چگونه است و ما در چه وضعی هستیم؟

ابراهیمی ادامه داد: با چه‌سرعتی باید حرکت کنیم؟ بر اساس مشارکت خود وزارت‌خانه‌ها این نقشه را تدوین می‌شود و در حال تطبیق است که مثلاً؛ وزارت جهاد کشاورزی چه‌کاری انجام دهد؟

وی اضافه کرد: عنایت داشته باشید که سرزمین ایران یکی از مناطقی است که از نظر گیاهان به‌ویژه گیاهان دارویی در جغرافیای جهان جایگاه ویژه‌ای دارد. ما 8 هزار گونه گیاهی داریم و از این 8 هزار گونه, 2 هزار و 500 گونه‌اش دارویی است, پایه و اساس طب سنتی این گیاهان دارویی است که قرابت فراوانی با طب سنتی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha