نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، با انتقاد از بکارگیری هزاران نفر از افاغنه غیرمجاز در شهرک‌های صنعتی پایتخت، گفت: وزیر صنعت باید پاسخگو باشد که چرا واحدهای صنعتی با بکارگیری این افراد در مشاغل دائم حق نیروی کار داخلی را تضییع می‌کنند.

وزیر صنعت پاسخگوی بکارگیری هزاران نفر از افاغنه غیرمجاز در شهرک های صنعتی پایتخت باشد

سلامت نیوز:نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، با انتقاد از بکارگیری هزاران نفر از افاغنه غیرمجاز در شهرک‌های صنعتی پایتخت، گفت: وزیر صنعت باید پاسخگو باشد که چرا واحدهای صنعتی با بکارگیری این افراد در مشاغل دائم حق نیروی کار داخلی را تضییع می‌کنند.

بکارگیری هزاران نفر از افاغنه غیرمجاز در شهرک های صنعتی پایتخت/ وزیر صنعت پاسخگو باشد
نادر قاضی‌پور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  بر لزوم ورود جدی وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیروی انتظامی و به ویژه مدیران عامل شهرک‌های صنعتی به موضوع بکارگیری افاغنه غیرمجاز در شهرک‌های صنعتی پایتخت تاکید کرد و افزود: عملکرد و نظارت ضعیف این دستگاه ها منجر به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز بدون پروانه اشتغال در شهرک‌های صنعتی شده که باید با همکاری و تشدید نظارت ها اقدامات لازم برای جلوگیری از بکارگیری آنها اتخاذ شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس دهم، با انتقاد از بکارگیری هزاران نفر از افاغنه غیرمجاز بدون پروانه اشتغال در شهرک‌های صنعتی پایتخت، تصریح کرد: متاسفانه در حال حاضر هزاران نفر از افاغنه غیرمجاز بدون پروانه اشتغال در واحدهای صنعتی استان تهران به ویژه در شهرستان‌های قیام‌دشت، پاکدشت و ورامین در پی ضعف نظارت مسئولان به صورت دائم مشغول به کار هستند در حالی که هزاران نفر از کارگران و تحصیلکرده‌های ایرانی با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی باید در این زمینه پاسخگو باشد که چرا واحدهای صنعتی با بکارگیری این افراد در مشاغل دائم حق نیروی کار داخلی را تضییع می کنند.

قاضی‌پور با تاکید بر اینکه اشغال فرصت های شغلی دائم توسط اتباع غیرمجاز موجب تشدید بیکاری شده و آسیب‌های فراوان زیادی را برای کشور به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: متاسفانه اشتغال اتباع بیگانه در مشاغل داخلی موجب آسیب به بازار کار کشور و همچنین از دست رفتن فرصت های شغلی برای جوانان جویای کار شده به طوری که مشاغل داخلی کشور را تا حدود زیادی تحت تاثیر قرار داده اند.

وی با انتقاد از اینکه حضور اتباع بیگانه غیرمجاز به اشتغال کشور صدمه می‌زند، بر لزوم ساماندهی اتباع بیگانه در کشور تاکید کرد و یادآور شد: از آنجایی که یکی از دلایل کاهش اشتغال کارگران ایرانی عدم ساماندهی اتباع بیگانه مجاز و غیرمجاز در کشور است بنابراین باید هر چه سریعتر وضعیت آنها ساماندهی شود؛ تقویت نظارت و اطلاع رسانی در مورد عواقب بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز می تواند در کاهش و کنترل این معضل تا حدود زیادی موثر باشد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم، ادامه داد: البته وزارتخانه‌های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به این امر مهم توجه داشته باشند و راهکارهای موثری را اتخاذ نمایند تا نیروی کار داخلی در اولویت اشتغال قرار گرفته و اجازه ندهند که نیروی کار خارجی حق نیروی کار داخلی را تضییع نماید.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه مجلس دهم باید به وظیفه نظارتی خود بیشتر توجه کند، تصریح کرد: مجلس دهم باید تمامی اهتمام خود را در راستای تصویب طرح ساماندهی کارگران اتباع بیگانه به کار گیرد؛ مجلس وظیفه دارد نسبت به اصلاح یا تغییر قوانین در همین راستا اقدام کرده و نظارت بیشتری بر عملکرد دستگاه های متولی برای جلوگیری از بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه تعداد زیادی از کارفرمایان کشور زیر سایه بی‌توجهی و سهل انگاری متولیان اقدام به بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز کرده و با پرداخت حقوق اندک و عدم پرداخت حق بیمه حقوق آنها را تضییع می کنند؛ به طور قطع ساماندهی اتباع غیرمجاز منجر به بهبود وضعیت شغلی کارگران ایرانی و همچنین احقاق حق کارگران خارجی می شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، بر لزوم برخورد جدی با کارفرمایان متخلف که اقدام به بکارگیری اتباع خارجی فاقد کارت و پروانه کار می‌کنند تاکید کرد و گفت: از آنجایی که بکارگیری اتباع بیگانه بدون کارت اشتغال جرم است بنابراین باید با کارفرمایان متخلف به صورت جدی برخورد شود./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha