مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: آتش سوزی عمدی در طبیعت و محیط زیست نوعی تروریسم است، سودجویان با این کار به دنبال بهره گیری بی رویه و غیرمجاز از حیات وحش و مواهب طبیعی این مناطق هستند و این افراد را باید در زمره تروریست ها شناخت.

آتش سوزی عمدی در طبیعت، نوعی تروریسم است

سلامت نیوز:مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس گفت: آتش سوزی عمدی در طبیعت و محیط زیست نوعی تروریسم است، سودجویان با این کار به دنبال بهره گیری بی رویه و غیرمجاز از حیات وحش و مواهب طبیعی این مناطق هستند و این افراد را باید در زمره تروریست ها شناخت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،حمزه ولوی روز چهارشنبه همزمان با هفته محیط زیست (16 تا 22 خرداد)  اظهار داشت: حجم این آتش سوزی ها در سال های اخیر مثلا در پارک ملی بمو در شمال شیراز بسیار زیاد شده است و امکانات اندک محیط زیست توان مقابله با این پدیده را ندارد .


وی با بیان اینکه مواردی از آتش سوزی ها بر اثر سهل انگاری و حضور گردشگران در طبیعت رخ می دهد گفت: مراتع ، جنگلها و منابع طبیعی سرمایه ملی هستند و گردشگران و طبیعت گردان باید دراین زمینه حسیاست و اهمیت بیشتر قایل باشند .


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در ادامه به برخی محدودیت ها و مشکلات تامین آب برای باغ های شیراز اشاره کرد و گفت: صاحبان این باغ ها که عمدتا در منطقه قصردشت شیراز قرار دارد رغبتی به نگهداری این باغ ها به صورت فضای سبز ندارند و با توجه به ارزش افزوده ایجاد شده روی زمین به دنبال آن هستند که باغ ها را به ملک و ساختمان تبدیل کنند که این موضوع بسیار برای شیراز زیانبار است .


ولوی گفت: مواردی مشاهده شده است که برخی باغ ها به صورت عمد خشکانده شده یا دچار آتش سوزی های عمدی شده است ، افرادی سعی می کنند به هر ترتیبی باغ ها را تخریب و به ملک تبدیل کنند.


وی اضافه کرد: اجرای طرح های زهکشی در جنوب و شرق شیراز باعث شد سطح آب های زیرزمینی بشدت افت کند و در نهایت کم آبی چاهها و خشکی باغ های شیراز را در پی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha