چهارشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۲
کد خبر: 184971

تمام انواع انگور سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین، فیبر و کم کالری هستند. مانند دیگر میوه ها، خوردن انگور به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم می تواند مزایای فراوانی برای سلامت بدن داشته باشد از جمله کمک به کاهش وزن.

خوردن انگور می تواند به لاغر شدنم کمک کند؟

سلامت نیوز: تمام انواع انگور سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین، فیبر و کم کالری هستند. مانند دیگر میوه ها، خوردن انگور به عنوان بخشی از یک برنامه غذایی سالم می تواند مزایای فراوانی برای سلامت بدن داشته باشد از جمله کمک به کاهش وزن.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، استفاده از رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجات با کاهش خطر بیماری های خاص همراه است. حتی پوست انگور هم حاوی آنتی اکسیدانی به نام رسوراترول است.

تحقیقات زیادی روی رسوراترول انجام گرفته است و محققان همچنان در حال تحقیق برای کشف تاثیر کامل آن روی بدن هستند.

انگورها به طرز شگفت آوری همه کاره هستند و می توان از آنها به روش های بی شماری استفاده کرد. از آنجا که این میوه شیرین است، استفاده از آنها به جای میان وعده های پرکالری می تواند میلتان به شیرینی را برطرف کند و بدون دریافت کالری اضافی سیر نگهتان دارد.
اطلاعات تغذیه ای انگور

بسته به نوع و اندازه انگور، یک فنجان انگور حدود ۶۰ الی ۱۰۰ کالری دارد. انگورها تقریبا بدون چربی هستند و مقداری پروتئین نیز در خود دارند.

انگورها به صورت کلی کربوهیدرات هستند و فیبر نیز دارند. یک فنجان انگور یک الی دو گرم فیبر در خود دارد.

یک فنجان انگور حدود ۲۰۰ میلی گرم پتاسیم، ۶ درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین C، ۵ درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین B6 و یک درصد از نیاز روزانه به کلسیم، بتا کاروتن ( ویتامین A )، آهن و منیزیم را تامین می کند.
مزایای آنتی اکسیدان

به دلیل وجود مقدار زیادی آنتی اکسیدان در انگور، خوردن انگور همراه است با مزایای فراوانی برای بیماری های قلب و عروق و بعضی سرطان ها.

هسته انگور بالاترین تمرکز آنتی اکسیدان ها را دارد بعد از آن پوست انگور و در آخر نیز گوشتش قرار دارد.

انگور های قرمز و بنفش بالاترین میزان آنتی اکسیدان در خانواده آنتوسیانین را دارند. دلیل قرمز یا بنفش بودن انگورها همین آنتوسیانین است.

رسوراترول، کورستین و فلاونوئیدها، دیگر پلی فنول های انگور هستند که نشان داده اند می توانند تاثیرات مثبتی در سلامت بدن داشته باشند.

داشتن برنامه غذایی با آنتی اکسیدان بالا از غذاها، مانند انگور، می تواند بدن را از التهاب ها ایمن کند و سلول ها را از آسیب رادیکال های آزاد محافظت کند.

برخی تحقیقات روی حیوانات نشان داده رسوراترول می تواند روی حساسیت به انسولین و مصرف انرژی تاثیر بگذارد.

در تحقیقی که سال ۲۰۱۴ روی انسان انجام شد محققان دریافتند رسوراترول می تواند در بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مصرف انرژی را تنظیم کند.

رسوراترول می تواند روی مصرف انرژی عضلات و حساسیت به انسولین تاثیر بگذارد، اما هنوز برای اثبات کامل به تحقیقات بیشتری نیاز است.
سلامت قلب

انگورها می توانند به دلایل زیادی برای سلامت قلب مفید باشند. اول، مانند همه میوه ها سبزیجات، انگور ها سرشار از پتاسیم هستند.

دریافت مقدار کافی پتاسیم برای سلامت قلب توصیه می شود. پتاسیم به تنظیم فشار خون و همچنین تنظیم ضربان قلب کمک می کند.

یک وعده انگور حدود ۲۰۰ میلی گرم پتاسیم دارد، و میزان نیاز روزانه به پتاسیم برای افراد بالغ ۴.۷۰۰ میلی گرم است.

بسیاری از مردم مقدار پتاسیم مورد نیاز روزانه را نمی توانند از غذاها دریافت کنند، بنابراین اضافه کردن انگور و دیگر میوه ها و سبزیجات به برنامه غذایی می تواند در رسیدن به این مقدار کمکتان کند.

در برخی تحقیقات نشان داده شده که رسوراترول می تواند از قلب و عروق محافظت کند.
مزایای کاهش وزن

انگورها سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند و همانطور که گفته شد این مواد به جلگیری از آسیب ها و بهبود سلامت قلب و عروق کمک می کنند.

با این حال، آیا واقعا خوردن انگور به کاهش وزن کمک می کند؟

مهم نیست چه غذایی می خورید، هیچکدام نمی توانند باعث شوند از بدنتان وزن و چربی کم شود.

اما با انتخاب غذاهای درستی مانند انگور که کم کالری هستند و سرشار از مواد مغذی می توانید انرژی مورد نیاز خود در روز را با کمترین کالری تامین کنید و همین می تواند به کاهش وزنتان کمک کند.

همه میوه ها و سبزیجات سرشار از آب و فیبر هستند. این یعنی می توانید حجم بیشتری از این نوع غذاها را میل کنید و با کمترین کالری خود را راضی نگه دارید.

خوردن انگور به جای غذاهای پرکالری، مانند شکلات، شیرینی، و غیره، می تواند برای کاهش وزن مفید باشد.


قند موجود در انگور چه؟

انگورها قند بالایی دارند، آیا این برای کاهش وزن و دیابت نوع ۲ باعث نگرانی است؟ تحقیقات نشان داده که برعکس این ماجرا حقیقت دارد.

محققان دانشگاه هاروارد، در تحقیق و آنالیزی که روی ۱۸۵.۰۰۰ نفر انجام دادند متوجه شدند، خوردن میوه های کامل برابر است با کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲.

همچنین محققان دریافتند افرادی که روزی یک یا دو مرتبه آب میوه مصرف می کنند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ خود را تا ۲۱ درصد افزایش می دهند.

این یعنی فرم استفاده از میوه ها نیز مهم است و شاید تنها استفاده از آب آنها زیاد فکر خوبی نباشد.

اگر همین حالا هم دیابت دارید و یا انسولین استفاده می کنید، قبل از اضافه کردن انگور به برنامه غذایی خود حتما با پزشک مشور کنید.

علاوه بر استفاده انگور به عنوان میان وعده، می توانید آن را به سالاد و اسموتی نیز اضافه کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha