یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۴
کد خبر: 185281

هوای مشهد و اهواز ناسالم، 6 کلان شهر سالم

سلامت نیوز:مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور امروز یک شنبه اعلام کرد: هوای مشهد و اهواز ناسالم و کلان شهرهای تهران، کرج، اراک، اصفهان، شیراز و تبریز در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش سلامت نیوز از مرکز کنترل و پایش محیط زیست، براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده است، از حدود ساعت 8 صبح روز گذشته ( شنبه ) به دلیل پوشش ابر در حال عبور که درحاشیه دریای خزر و شمال شرقی کشور قابل مشاهده است، تحلیل وضعیت گرد وغبار در این مناطق امکان پذیر نبود.
همچنین از حدود ساعت 15 روز گذشته، گرد و غبار محلی در مناطق کوهستانی پدیدار شده و تا نیمه شب به خصوص در رشته کوه زاگرس افزایش یافت و تا صبح امروز با همان شرایط قابل مشاهده است.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جوی به خبرنگار علمی ایرنا گفت: سرعت کنونی باد در تهران 8 متر بر ثانیه ( 29کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی بیش از 10 کیلومتر و رطوبت نسبی 8 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران صاف با بیشینه دمای 38 و کمینه دمای 21 درجه سانتیگراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.
آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول کمی ابری در بعضی ساعات وزش باد شدید در بعد ازظهر باد و گرد و خاک، 24 ساعت دوم نیمه ابری گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و 24 ساعت سوم صاف تا کمی ابری پیش بینی شده است، دمای کنونی تهران 32 درجه سانتیگراد و جهت وزش باد غربی گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • samenta ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۴
    0 0
    از هوای الوده متنفرم