رییس سازمان حفاظت محیط‌‌ زیست اضافه كرد: حدود دو سال است كه معاونت سیاسی صدا و سیما مانع از پخش اخبار مهم محیط زیستی از رسانه ملی شده كه البته امیدواریم با تغییر مدیریت صدا و سیما شاهد اصلاح این روند نادرست باشیم.

محیط زیست ممنوع‌التصویر شده‌است

سلامت نیوز:رییس سازمان حفاظت محیط‌‌ زیست اضافه كرد: حدود دو سال است كه معاونت سیاسی صدا و سیما مانع از پخش اخبار مهم محیط زیستی از رسانه ملی شده كه البته امیدواریم با تغییر مدیریت صدا و سیما شاهد اصلاح این روند نادرست باشیم.

به گزارش سلامت نیوز، روزنامه اعتماد نوشت: بسیاری می‌گویند روحانی در كابینه‌اش تنهاست و همواره اوست كه بار سیاسی تمام كابینه را به دوش می‌كشد و چند قدم جلوتر از وزرایش قدم برمی‌دارد. اما این‌بار یك زن از كابینه حسن روحانی لب به سخن گشوده و از سختی‌ها و مشكلاتی كه در این سه سال گذشته پیش روی دولت بوده سخن می‌گوید. شاید در این سه سال به وفور از سختی‌های دولت كلام ساز شده باشد اما بی‌شك این نخستین‌بار است كه یك عضو كابینه از چرایی و اهداف سیاسی انتخاب حسن روحانی در خرداد ٩٢ این گونه بی‌پروا یا صراحت سخن به میان می‌آورد. اگرچه غیرسیاسی‌ترین جایگاه را در كابینه داراست اما بی‌شك سیاستمردان با برنامه‌ها و سیاست‌های‌شان بیشترین تاثیر را در حوزه كاری او دارند و شاید همین امر سبب شده تا زنی كه در سال ٨٥ از سوی سازمان ملل به عنوان قهرمان زمین شناخته شد در ایران اما همواره به عنوان چهره‌ای سیاسی و زنی كه در آبان سال ٥٨ از دیوار سفارت امریكا بالا رفت و در كنار هم سالانش انقلاب دوم را رقم زد شناخته می‌شود.

معصومه ابتكار كه در دولت خاتمی هم سكان سازمان محیط زیست را در دست داشت و در دولت روحانی بعد از ٨ سال وقفه دوباره به این سازمان بازگشت، امروز و تنها چند روز پس از سه سالگی دولت روحانی و در دیداری كه با جوانان و دانشجویان داشته است از هدف ائتلافی كه حسن روحانی را رییس‌جمهور كرد سخن می‌گوید. ابتكار مهم‌ترین عامل را همان چیزی می‌داند كه حسن روحانی در این سه سال برای رسیدن به آن تلاش بسیاری كرد، اگرچه دولت هنوز با آن فاصله زیادی دارد. رییس سازمان محیط زیست می‌گوید: یكی از مهم‌ترین اهداف در سال ٩٢ كه منجر به شكل‌گیری ائتلافی بزرگ برای انتخاب آقای روحانی شد، ایجاد جریانی برای گفت‌وگوی ملی و درونی در كشور و كم كردن فاصله میان اقشار مختلف جامعه و استقبال از تنوع دیدگاه‌ها و سلایق سازنده بود. در عین حال او از كسانی كه مقابل این موضوع قد علم كرده‌اند انتقاد می‌كند و معتقد است جریانی خاص عمدا در تلاش است تا با ایجاد جنگ فقیر و غنی، شكاف‌های بین‌نسلی، درگیری‌های قومیتی و... امتیازها و بهره‌برداری‌های سیاسی خود را داشته باشد.

او از ناامیدی در بخشی از جامعه سخن می‌گوید و دلیل آن را تخریب‌های مداوم و جهت‌دار دولت از سوی مخالفان می‌داند. ابتكار صدا و سیما را هم هدف شدیدترین انتقادهایش قرار داده و می‌گوید: برخی اعضای هیات دولت تقریبا از بخش خبر رسانه ملی حذف شده‌اند مگر آنكه قرار باشد موج منفی علیه آنها در جامعه ایجاد شود. در میان همه این انتقادها اما گریزی هم به حامیان روحانی در جامعه می‌زند، آنجایی كه می‌گوید مطالبات باید بر اساس واقعیات باشد. قهرمان زمین در كابینه حسن روحانی تمام قد از رییسش در كابینه دفاع كرد و امیدوار است با آغاز به كار مجلس دهم و دستور كار منطقی‌تر و متعادل‌تر نمایندگان این مجلس، دولت با خاطر آسوده‌تری بتواند به سایر حوزه‌ها و موضوعات رسیدگی كند.


تلاش برای گفت‌وگوی ملی موجب انتخاب روحانی شد
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست؛ معصومه ابتكار در نشست با جوانان و دانشجویان اظهار كرد: اقدامات دولت یازدهم را باید با توجه به شرایط و اقتضائات زمان روی كار آمدن آن سنجید؛ بی‌شك رییس‌جمهور و اعضای دولت تمام تلاش خود برای تحقق كامل وعده‌ها را به كار بسته‌اند اما حجم بحران‌ها و چالش‌ها به گونه‌ای است كه نمی‌توان در كوتاه‌مدت در تمامی عرصه‌ها به موفقیت رسید. وی با اشاره به شرایط سال ٩٢ یادآور شد: یكی از مهم‌ترین اهداف در سال ٩٢ كه منجر به شكل‌گیری ائتلافی بزرگ برای انتخاب آقای روحانی شد، ایجاد جریانی برای گفت‌وگوی ملی و درونی در كشور و كم كردن فاصله میان اقشار مختلف جامعه و استقبال از تنوع دیدگاه‌ها و سلایق سازنده بود. رییس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح كرد: جریانی خاص عمدا در تلاش است تا با ایجاد جنگ فقیر و غنی، شكاف‌های بین‌نسلی، درگیری‌های قومیتی و... امتیازها و بهره‌برداری‌های سیاسی خود را داشته باشد و از این رو از جمله رسالت‌های مهم حامیان دولت و جریان اصلاحات تقابل با این اندیشه و ایجاد وحدت در كشور از طریق ایجاد فضایی سالم و منطقی برای طرح دیدگاه‌ها و گفت‌وگو است. ابتكار با تاكید بر اینكه گفت‌وگو و نقد سازنده و درست یكی از بنیان‌های مهم بلوغ سیاسی در جوامع است، اظهار كرد: نبود گفت‌وگو و نقد در جوامع علاوه بر تمام آثار و ابعاد منفی می‌تواند منجر به رشد خشونت شود. وی ضمن یادآوری این موضوع كه مطالبات باید بر اساس واقعیات باشد، خاطرنشان كرد: نگاه واقع‌بینانه به ابعاد موانع و مشكلات پیش روی دولت نشان می‌دهد اگرچه هنوز مطالبات بسیاری به‌ویژه در حوزه جوانان وجود دارد اما دولت هرگز از مواضع خود عقب‌نشینی نكرده و هر روز در تلاش است تا شرایط در عرصه‌های مختلف بهبود یابد.


برخی اعضای هیات دولت از رسانه ملی حذف شده‌اند
رییس سازمان حفاظت محیط زیست به موفقیت دولت یازدهم در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه بین‌المللی اشاره كرد و افزود: تغییر بسیار جدی فضا برای حضور ایران در عرصه بین‌المللی منجر به آن شده كه تنها در حوزه محیط زیست، شاهد اجرایی شدن ١٢ تفاهمنامه بین‌المللی باشیم كه به طور نمونه می‌توان از برگزاری دوره آموزشی برای ١٢ محیط‌بان ایرانی در اتریش نام برد. ابتكار با اشاره به برخی اقدامات دولت در حوزه محیط زیست خاطر‌نشان كرد: پیگیری ویژه برای احیای دریاچه ارومیه و بهبود وضعیت این دریاچه كه نشان‌دهنده اثربخشی اقدامات است همچنین اقدامات موثر برای رفع چالش آلودگی هوا در كلانشهرها كه كیفیت هوای تنفسی حداقل ٣٥ میلیون شهروند ایرانی را در بر می‌گیرد، حمایت از حضور و مطالبه‌گری سمن‌های مردم‌نهاد و اقدام برای احیای تالاب‌ها برخی اقدامات صورت گرفته در این حوزه است. وی بخشی از فضای ناامیدی ایجاد شده در جامعه را ناشی از تخریب مداوم و جهت‌دار دولت در رسانه‌های خاص و سانسور اخبار و اقدامات مثبت در همان رسانه‌ها و عدم اطلاع‌رسانی به مردم دانست و ادامه داد: به طور نمونه می‌توان گفت برخی اعضای هیات دولت تقریبا از بخش خبر رسانه ملی حذف شده‌اند مگر آنكه قرار باشد موج منفی علیه آنها در جامعه ایجاد شود.

رییس سازمان حفاظت محیط‌‌ زیست اضافه كرد: حدود دو سال است كه معاونت سیاسی صدا و سیما مانع از پخش اخبار مهم محیط زیستی از رسانه ملی شده كه البته امیدواریم با تغییر مدیریت صدا و سیما شاهد اصلاح این روند نادرست باشیم. ابتكار در ادامه به برخی مانع‌تراشی‌های مجلس نهم برای دولت یازدهم اشاره كرد و گفت: امیدواریم با آغاز به كار مجلس دهم و دستور كار منطقی‌تر و متعادل‌تر نمایندگان این مجلس برای همكاری بین قوا، دولت با خاطر آسوده‌تری بتواند به سایر حوزه‌ها و موضوعات رسیدگی كند و در راستای برآورده كردن مطالبات مردمی و جوانان گام بردارد. وی از اتفاق نظر در هیات دولت برای جوان‌سازی گام‌به‌گام سطوح مختلف مدیریتی خبر داد و افزود: شرایط خاص آغاز به كار دولت یازدهم باعث شد تا تصمیم بر حضور افراد با تجربه مدیریتی بالاتر برای اصلاح چرخه معیوب تصمیم‌گیری‌های گذشته باشد و البته گذشت زمان هم اثبات كرد این تصمیم اشتباه نبوده است اما در حال حاضر معتقدیم باید در سطوح مختلف مدیریتی به ویژه برای كسب تجربه از نیروهای جوان بهره بگیریم. رییس سازمان حفاظت محیط زیست در پایان تاكید كرد: امیدواریم تدوام همراهی و همفكری جوانان با دولت یازدهم منجر به كسب موفقیت‌های بیشتر دولت در تمامی ابعاد شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha