او 18روز قبل درحالی‌كه آثار متعدد شكستگی استخوان و همچنین سوختگی روی بدنش مشهود بود و با مرگ دست و پنجه نرم می‌كرد، به بیمارستان تهرانپارس منتقل شد. دختربچه هدف كودك‌آزاری قرار گرفته بود و شرایط بحرانی و خونریزی ‌مغزی‌اش باعث شد كه به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شود. حالا درحالی‌كه زخم‌های دختربچه تا حدودی التیام یافته و مادرش مدعی است نامادری او را شكنجه كرده است، كاركنان بیمارستان برای او جشن تولد گرفتند تا وی به تنها آرزویش برسد.

دختر ۱۰ ساله قربانی کودک آزاری شد

سلامت نیوز:  او 18روز قبل درحالی‌كه آثار متعدد شكستگی استخوان و همچنین سوختگی روی بدنش مشهود بود و با مرگ دست و پنجه نرم می‌كرد، به بیمارستان تهرانپارس منتقل شد. دختربچه هدف كودك‌آزاری قرار گرفته بود و شرایط بحرانی و خونریزی ‌مغزی‌اش باعث شد كه به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شود. حالا درحالی‌كه زخم‌های دختربچه تا حدودی التیام یافته و مادرش مدعی است نامادری او را شكنجه كرده است، كاركنان بیمارستان برای او جشن تولد گرفتند تا وی به تنها آرزویش برسد.

    در یك‌قدمی مرگ

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، شامگاه دوازدهم خرداد‌ماه بود كه اورژانس معصومه را به بیمارستان تهرانپارس منتقل كرد. او به‌دلیل ضربه‌ای كه به سرش خورده بود وضعیت وخیمی داشت. به همین دلیل نیم ساعت بعد در شرایطی اضطراری به اتاق عمل منتقل شد. شیدا آقایی، كارشناس بیهوشی بیمارستان كه آن شب شیفت بیمارستان بود، می‌گوید: ظاهرا اول دختربچه را به مطب یك پزشك برده بودند اما چون وضعیت او حاد بود با آمبولانس به بیمارستان منتقلش كردند.

زن و مردی جوان همراه بیمار بودند كه بعد فهمیدیم زن جوان نامادری معصومه است. وی ادامه می‌دهد: دختربچه تقریبا بیهوش و سطح هوشیاری‌اش حدود 4بود. این یعنی وی در وضعیت اضطراری قرار داشت. اما این همه آسیب‌ها نبود، چرا كه وقتی لباس‌های بچه را درآوردیم روی باسنش آثار متعدد سوختگی با سیگار بود. روی قفسه‌سینه‌اش هم آثار سوختگی و كبودی‌های قدیمی وجود داشت.

روی دست راستش هم آثار شكستگی قدیمی كه به مرور زمان و بدون هیچ درمانی جوش خورده بود، به چشم می‌خورد. وقتی درباره سوختگی‌های روی باسن معصومه از همراهان او پرسیدیم گفتند او را پوشك كرده‌اند و به همین دلیل سوخته است. این در حالی بود كه او 10سال داشت و دختر 10ساله نیازی به پوشك ندارد. از طرفی او با این سن فقط 10كیلو وزن داشت.

اما از همه مهم‌تر ضرباتی بود كه به سرش اصابت كرده و باعث شده بود خون در مغزش جمع شود. در چنین شرایطی وی به اتاق عمل منتقل شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت. بعد از جراحی معصومه به كما رفت و وضعیت وخیمی داشت.كارشناس بیهوشی بیمارستان ادامه می‌دهد: در همان روزهای اول دكتر پزشكی قانونی گزارش ویژه‌ای از وضعیت معصومه تهیه كرد و به این نتیجه رسیدیم كه وی به‌احتمال زیاد مورد شكنجه و كودك‌آزاری قرار گرفته است؛ به همین دلیل ماجرا به پلیس گزارش شد. آنطور كه پزشكان بیمارستان می‌گویند در نخستین روز انتقال معصومه به بیمارستان نامادری او پشت در اتاق بخش مراقبت‌های ویژه بیتابی می‌كرد اما با برملاشدن ماجرای كودك‌آزاری وی ناپدید شد.

    یك آرزوی كوچولو

وضعیت معصومه دل هر آدمی را به درد می‌آورد. پزشكان بیمارستان همه تلاش‌شان را برای نجات جان او به‌كار گرفتند. 10روز از انتقال دختربچه به بخش مراقبت‌های ویژه می‌گذشت و او همچنان در كما بود تا اینكه سرانجام تلاش پزشكان بیمارستان تهرانپارس نتیجه داد و او از مرگ نجات یافت.

مسئول روابط عمومی بیمارستان می‌گوید: چند روز بعد از به‌هوش آمدن معصومه، او می‌توانست صحبت كند و به‌تدریج وضعیتش بهتر شد. وقتی همكارانم با او صحبت می‌كردند، می‌گفت كه نامادری‌اش او را شكنجه كرده است. در جلسات روانكاوی درحالی‌كه هنوز درد داشت، گفت تا به حال جشن تولد نداشته و آرزویش این است كه برایش جشن تولد گرفته شود.

از همان موقع همكارانم به این فكر افتادند كه برای معصومه جشن تولد بگیرند. به این ترتیب دیروز یكی از اتاق‌های بیمارستان تزیین شد و در شرایطی كه معصومه روی تخت بود، پزشكان، پرستاران و همه كاركنان بیمارستان در جشن تولدش شركت كردند و به او هدیه دادند تا او برای دقایقی هم كه شده درد و رنجی را كه تحمل كرده از یاد ببرد.

    متهم كیست؟

در همین حال یكی از نزدیكان معصومه درخصوص حادثه تلخی كه برای او اتفاق افتاده گفت: پدر و مادر او سال82 با یكدیگر ازدواج كردند و 3سال بعد خدا معصومه را به آنها داد ولی درحالی‌كه دختربچه 5سال داشت، والدینش از یكدیگر جدا شدند.
در این میان پدر معصومه با زنی مطلقه كه دارای 2فرزند بزرگ بود ازدواج كرد اما از همان زمان بدرفتاری‌های نامادری با معصومه شروع شد.

این در حالی بود كه مادر معصومه اجازه دیدن او را نداشت و هر چند سال یك‌بار می‌توانست مخفیانه او را ببیند. اما هرگز نمی‌دانست دخترش در چه شرایط سختی زندگی می‌كند. وی ادامه می‌دهد: مادر معصومه وقتی از اوضاع دخترش باخبر شد كه به او گفتند معصومه در كماست. از آن روز او خودش را به بیمارستان رساند.

او مدعی است نامادری معصومه عامل كودك‌آزاری است و از وی در دادسرای ناحیه 4تهران شكایت كرده است. از طرفی پدر معصومه نیز از همسر دومش به‌دلیل آزار دخترش شاكی است اما چند روز بعد از اینكه معصومه به بیمارستان منتقل شد، همسر دومش مهریه‌اش را به اجرا گذاشته و پدر معصومه را به زندان انداخته و او حالا در زندان است. براساس این گزارش قرار است به‌زودی بازپرس دادسرای ناحیه 4تهران درباره این پرونده كودك‌آزاری تصمیم‌گیری كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فرزاد ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
    0 0
    به به!!!دیگه بهتر از نمیشه.:-(