مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام تصویب دستیاری طب سنتی از سوی شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، از اجرای طرح تحقیقاتی به منظور بهره مندی بیشتر از ظرفیت گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد و کاهش علائم آن در آینده نزدیک خبر داد.

بهره مندی از گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد/تصویب دستیاری طب سنتی

سلامت نیوز: مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام تصویب دستیاری طب سنتی از سوی شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، از اجرای طرح تحقیقاتی به منظور بهره مندی بیشتر از ظرفیت گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد و کاهش علائم آن در آینده نزدیک خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر محمود خدادوست با بیان اینکه تعدادی از استادان و محققان برای همکاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده اند، افزود: ظرف یکی دو ماه آینده این طرح عملیاتی خواهد شد اما برای به نتیجه رسیدن آن، زمان طولانی تری نیاز است.


وی به انجام مذاکراتی با رییس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور اشاره کرد و گفت: مسئولان سازمان زندان ها برای بهره مندی بیشتر از ظرفیت گیاهان دارویی برای ترک اعتیاد با همکاری محققان و پژوهشگران اعلام آمادگی کرده اند.
خدادوست اظهار امیدواری کرد که با توجه به حمایت سازمان زندان ها این کار با سرعت بیشتری به نتیجه برسد تا شاهد بهره مندی مناسب از ظرفیت های گیاهان دارویی در این زمینه باشیم.


وی، تعداد فرآورده های گیاهی برای درمان اعتیاد و علائم آن را در کشور محدود دانست و گفت: تحقیقات کمی در این زمینه صورت می گیرد که باید با اتخاذ تدابیر لازم این روند تغییر یابد.


خدادوست با بیان اینکه شرکت های داروسازی باید با جدیت بیشتری وارد این عرصه شوند، افزود: شرکت های دارویی باید از تحقیقات در این زمینه حمایت و پشتیبانی بیشتری کنند.
مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: با حمایت این شرکت ها شاهد افزایش تعداد فرآورده های گیاهی برای درمان اعتیاد و علائم آن در کشور خواهیم بود.

** تصویب دستیاری طب سنتی
مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت، با اعلام تصویب کلیات دستیاری طب سنتی گفت: در سال 1393 دفتر معین شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی، تبدیل دکترای تخصصی به دستیاری طب سنتی را تصویب کرد و در چند روز گذشته نیز این شورا آن را مصوب کرد.
خدادوست با بیان اینکه طب سنتی در حال حاضر در مقطع دکترای تخصصی (PHD) است، در مورد آماده شدن برنامه آموزشی (کریکولوم) دستیاری طب سنتی اظهار کرد: در صورتی که این برنامه به تصویب شورای پزشکی و تخصصی برسد، دستیاری طب سنتی در دفترچه دستیاری تخصص های بالینی سال آینده گنجانده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha