سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۸۸ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 18667

اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت شکست خورده است و اکثر روستاهای بزرگ که پیش از این پزشک داشتند نیز در حال حاضر فاقد پزشک هستند.

دکتر علی‌اصغر حسنی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر اینکه برنامه پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت با شکست مواجه شده است، به خبرنگار اجتماعی «فردا» گفت: طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت مشکلات فراوانی دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مربوط به یکسان بودن حقوق پزشکان خانواده در روستاها و شهرهاست، افزود: چون پرداختی حقوق پزشکان در روستاها و شهرها هیچ تفاوتی ندارد، به همین دلیل پزشکان تشویق نمی‌شود که به روستاها بروند.

حسنی ادامه داد: متاسفانه به همین دلیل است که اجرای طرح پزشک خانواده در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت موفق نبوده است و اکثر روستاهای بزرگ که پیش از این پزشک داشتند در حال حاضر فاقد پزشک هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: از طرف دیگر تعداد زیادی پزشک بیکار داریم که به دلیل پایین بودن میزان حقوقی در روستاها راغب نیستند در برنامه پزشک خانواده شرکت کنند و اینگونه است که وزارت بهداشت برای اجرای طرح پزشک خانواده با کمبود پزشک عمومی مواجه است.

وی گفت: در جلسه‌ای که با وزیر بهداشت داشتیم قرار شد حقوق پزشکان خانواده در روستاها افزایش یابد و فارغ‌التحصیلان پزشکی عمومی به صورت اجباری خدمت سربازی خود را در قالب پزشک خانواده در روستاها سپری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha