چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶

زورگیران خشن كه در پوشش مسافربر از مردم اخاذی می‌كردند، بعد از سوار كردن مردی میانسال در حال خالی كردن جیب‌های او بودند كه متوجه شدند خودروی‌شان بنزین تمام كرده بنابراین بعد از سوختگیری، مسافر خود را رها كردند و گریختند. با شكایت این مرد، مأموران پلیس دوربین‌های مداربسته پمپ بنزین را بررسی و اعضای باند را شناسایی و دستگیر كردند.

خودروی زورگیران بنزین تمام کرد

سلامت نیوز:زورگیران خشن كه در پوشش مسافربر از مردم اخاذی می‌كردند، بعد از سوار كردن مردی میانسال در حال خالی كردن جیب‌های او بودند كه متوجه شدند خودروی‌شان بنزین تمام كرده بنابراین بعد از سوختگیری، مسافر خود را رها كردند و گریختند. با شكایت این مرد، مأموران پلیس دوربین‌های مداربسته پمپ بنزین را بررسی و اعضای باند را شناسایی و دستگیر كردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، چندی قبل مرد میانسالی وحشت‌زده به اداره پلیس رفت و از چهار مرد خشن به اتهام آدم‌ربایی و زورگیری شكایت كرد. شاكی كه هنوز در چهره‌اش ترس موج می‌زد، گفت: من بازنشسته اداره دولتی هستم و خانه‌ام در شهرستان كرج است. امروز برای انجام كار‌های بازنشستگی‌ام به تهران آمدم تا اینكه ساعتی قبل از میدان آزادی سوار خودروی پژویی به مقصد كرج شدم. داخل پژو علاوه بر راننده جوان سه مرد دیگر هم به عنوان مسافر در صندلی جلو و عقب نشسته بودند. من در صندلی عقب نشستم كه راننده به راه افتاد. پس از طی مسافت كوتاهی ناگهان یكی از سرنشینان خودرو چاقویی زیر گلویم گذاشت و تهدید كرد هیچ حركتی نكنم.

در حالی كه ترس تمام وجودم را گرفته بود، متوجه شدم در دام چهار مرد زورگیر گرفتار شده‌ام. با التماس و گریه خواستم مرا رها كنند، اما دو مردی كه كنار من نشسته بودند به شدت مرا كتك زدند و خواستند هر چه پول و اموال قیمتی دارم به آنها بدهم. مردان خشن از من یك میلیون و 500 هزار تومان پول نقدی را كه همراه داشتم به زور گرفتند و حتی انگشتر و ساعت گرانقیمتم را نیز از دستم بیرون آوردند. فكر كردم با گرفتن اموالم مرا رها می‌كنند، اما وقتی متوجه كارت عابرم شدند قرار شد ابتدا در عابر بانكی پول‌های كارتم را به حساب دیگری انتقال دهند و بعد رهایم كنند .
 
خودروی زورگیران بنزین تمام كرد
وی ادامه داد: با خودروی سارقان در حال رفتن به عابر بانكی بودیم كه راننده گفت خودرواش بنزین ندارد به همین دلیل قبل از اینكه به عابر بانك برویم، ابتدا به پمپ بنزین رفتیم و راننده خودرواش را بنزین زد. همانجا تصمیم گرفتم كه از رهگذران و كارمندان پمپ بنزین درخواست كمك كنم كه مردان آدم‌ربا به شدت مرا كتك زدند و با چاقو تهدید به قتل كردند. در نهایت آنها رمز عابرم را به زور از من گرفتند و 3 میلیون تومان پولی را كه داخل كارتم بود، به حساب دیگری منتقل كردند و پس از آن در حالی كه خودرو در حال حركت بود، مرا داخل خیابان خلوتی از خودرو به پایین انداختند و از محل گریختند.
با طرح این شكایت پرونده به دستور قاضی آرش سیفی بازپرس شعبه چهارم دادسرای جنایی در اختیار تیمی از كارآگاهان مبارزه با آدم‌ربایی پلیس آگاهی قرار گرفت.

مأموران در نخستین گام به پمپ بنزین مورد نظر رفتند و دریافتند دوربین‌های مدار بسته تصویر خودروی آدم‌ربایان را ضبط كرده است. بررسی‌ها نشان داد خودرو متعلق به مرد جوان سابقه‌داری به نام نعمت است. سپس مأموران نعمت را شناسایی و بازداشت كردند. متهم در بازجویی‌های اولیه منكر زورگیری شد و در ادعایی گفت: مدتی قبل یكی از دوستانم مرا به خانه‌اش دعوت كرد. وقتی وارد خانه او شدم، دو نفر دیگر از دوستانش هم كه همگی اوباش محل هستند، حضور داشتند. آنها از من خواستند تا با خودروام به سرقت برویم، اما من قبول نكردم. پس از این آنها مرا به شدت كتك زدند و خودروام را به زور از من گرفتند تا اینكه چند روز بعد خودروام را پس دادند و من نمی‌دانم آنها در این چند روز با خودروی من چه جرمی مرتكب شده‌اند.
 
دومین شكایت
در حالی متهم منكر جرم خود بود كه زن جوانی به اداره پلیس رفت و از صاحب خودروی پژویی كه در بررسی‌ها مشخص شد متعلق به نعمت است به جرم زورگیری و آدم‌ربایی شكایت كرد. وی گفت: چند روز قبل در یكی از خیابان غرب تهران برای رفتن به خانه‌مان سوار خودروی پژویی شدم كه راننده آن مرد جوانی بود. راننده پس از طی مسافت كوتاهی ناگهان مسیرش را تغییر داد. وقتی به او اعتراض كردم با چاقویی مرا تهدید كرد تا هر چه اموال دارم به او بدهم و من هم از ترس یك میلیون و 500 هزار تومان پولی را كه داخل كیفم بود، به او دادم. پس از این راننده مرا داخل خیابان خلوتی از خودرو به پایین انداخت و از محل گریخت. وی در پایان گفت: وقتی راننده فرار كرد، موفق شدم شماره پلاك آن را یادداشت كنم. بررسی‌های پلاك نشان داد خودرو متعلق به نعمت است. بنابراین نعمت دوباره مورد بازجویی قرار گرفت، اما این بار هم وی منكر جرم خود شد. پس از این مأموران نعمت را بین چند متهم جوان قرار دادند و از دو شاكی خواستند راننده خودروی پژو را شناسایی كنند. دو شاكی وقتی نعمت را بین چند متهم دیدند در حالی كه از ترس اشك در چشمانشان حلقه زده بود، او را شناسایی كردند.
 
شاكی زن، دختر مورد علاقه‌ام است
متهم وقتی با شاكیان روبه‌رو شد به زورگیری از مرد میانسال اعتراف كرد، اما مدعی شد زن جوان دختر مورد علاقه‌اش است و از او زورگیری نكرده است.
وی گفت: ما چهار دوست صمیمی هستیم كه مدتی قبل باند زورگیری در پوشش مسافركشی را تشكیل دادیم، اما در اولین زورگیری شناسایی و دستگیر شدم. وی درباره شكایت زن جوان گفت: او دختر مورد علاقه من است. مدتی قبل با او در پاركی آشنا شدم. قرار بود با هم ازدواج كنیم كه چند روز قبل مأموران مرا به جرم زورگیری از مرد میانسال دستگیر كردند. زمانی كه دستگیر شدم، دختر مورد علاقه‌ام متوجه شد و الان به دادسرا آمده و مدعی است من از او زورگیری كرده‌ام.
پس از اعتراف متهم، مأموران سه همدست وی را شناسایی كردند. متهمان دستگیر شده در بازجویی‌ها حرف‌های نعمت را تأیید كردند. متهمان برای تحقیقات بیشتر و شناسایی شاكیان احتمالی به دستور قاضی آرش سیفی در اختیار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha